جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۰
«بيع‌الخيار» به زودی بر پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها

كتاب «بيع‌الخيار؛ از منظر فقه و اقتصاد» نوشته سيدحسين ميرمعزي با نظارت علمي نجف لك‌زايي به زودي از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، زهره غلامی، مسوول روابط عمومی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ضمن بیان این خبر اظهار داشت: اين كتاب با بررسي احکام فقهي بيع‌الخيار، به بیان قوانین و كاربرد آن در بانكداري و بازارهاي مالي نقد و مشتقه مي‌پردازد. 

وی افزود: اين اثر مشتمل بر چهار فصل با عنوان‌هاي مفهوم بيع‌الخيار و مروري بر ادبيات آن، ماهيت بيع‌الخيار و ادله صحت آن، اقسام بيع‌الخيار و احكام بيع‌الخيار است.

غلامی عنوان کرد: همان‌طور که در مقدمه این اثر آمده است، يكي از عقود كه در فقه اهل تسنن مورد اختلاف، ولي در فقه شيعه درباره صحت آن اجماع است، بيع‌الخيار به حساب می آید. اين عقد كه در فقه اهل تسنن به بيع‌الوفاء مشهور است، زمینه مناسبی براي به كارگيري در بانكداري و بازارهاي مالي دارد، با اين وجود در فقه شيعه درباره اين عقد با نگاه كاربردي مطالعه‌اي صورت نگرفته و در قانون بانكداري بدون رباي ايران نيز هيچ اشاره‌ای به اين عقد نشده است که در این اثر با نگاهی ویژه به این مساله پرداخته می‌شود. 
 
مسوول روابط عمومی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، حكم تصرف در مبيع، تصرف در ثمن، ادله خاصه، تعريف حيله، تعليق و توقيت، اسقاط بعدالعقد، اجاره مبيع بدون اذن بايع، كاربرد بيع‌الخيار در بانكداري بدون ربا، ظرفيت فقهي بيع‌الخيار در تخصيص منابع و امتيازات استفاده از بيع‌الخيار را از موضوعات عنوان شده اين اثر برشمرد.

چاپ اول كتاب «بيع‌الخيار؛ از منظر فقه و اقتصاد» در شمارگان 2500 نسخه، 227 صفحه و بهای 26000 ريال به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط