این «باربنهایمر» بود که دوباره صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. فیلم جدید والت دیزنی با نام «عمارت جنزده» نیز رتبه سوم را به دست آورد. «باربی» و «اوپنهایمر» برای دومین هفته متوالی دو ردیف اول و دوم جدول را به خود اختصاص دادند.
میخوانند در میان اعتصابات گسترده عوامل سینمایی هالیوود سروصدای زیادی به پا کرده است.
این «باربنهایمر» بود که دوباره صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. فیلم جدید والت دیزنی با نام عمارت جنزده نیز رتبه سوم را به دست آورد. باربی و اوپنهایمر برای دومین هفته متوالی دو ردیف اول و دوم جدول را به خود اختصاص دادند.
باربی محصول کمپانی براردان وارنر که در پنج روز نخست نمایش عمومیاش ۲۰۰میلیوندلاری شد، در تعطیلات آخر هفته توانست ۹۳میلیون دلار دیگر به رقم کلی فروش خود بیفزاید. به این ترتیب، این کمدیاکشن جنجالی به کارگردانی یک زن در ده روز اول اکران عمومی به فروش خیرهکننده و دور از انتظار ۳۵۱میلیوندلاری دست پیدا کرده است. با آنکه تحلیلگران اقتصادی پیشبینی فروش خوبی برای باربی میکردند، اما این سطح از استقبال آنها را هم به تعجب واداشته است. باربی که الهام گرفته شده از شخصیت عروسکهای باربی است فیلمی با بازی مارگو رابی و کارگردانی گرتا گرویگ است. گرتا گرویگ که به همراه همسرش فیلمنامه باربی را نوشته است پیشتر برای نوشتن فیلمنامه اقتباسی زنان کوچک نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.
اوپنهایمر محصول کمپانی یونیورسال هم در آخر هفته ۴۶میلیون دلار فروش کرد تا رقم کلی فروش دهروزهاش را به ۱۷۴میلیون دلار برساند. این فیلم که اقتباس موفقی از زندگی پدر بمب اتم دنیا است و توسط کریستوفر نولان کارگردانی شده است با اینکه تبلیغات کمتری نسبت به فیلم باربی داشت اما توانست رتبه دوم فروش را از آن خود کند.
موفقیت عالی این دو فیلم اهل فن را به این نتیجه رسانده که دادن لقب «باربنهایمر» به آنها در جدول گیشه فروش کار درستی بوده است. از طرف دیگر این فروش دستاندرکاران سینما را به این نتیجه میرساند که همچنان اقتباس از الگوهای موفق و پرفروش میتواند فروش گیشه را تضمین کند. باربی که وامگرفته از عروسکهای باربی با طراحی روث هندلر است که در اواخر دهه پنجاه وارد بازار عروسک دنیا شده و در همان ارائه اولیه سیصدهزار عدد از آن فروخته شده است یکی از این الگوهای موفق است. بار دیگر سینمای آمریکا نشان داد میتوان از روی هر چیزی اقتباس کرد. کتاب، نقاشی، بازی ویدئویی و حتی عروسک باربی. مهم چگونگی اقتباس است.
به گفته پل درگارابدیان تحلیلگر اقتصادی سینما: «موفقیت کلان باربی و اوپنهایمر در هفته دوم اکران عمومی نشان میدهد که استقبال عالی تماشاگران از این دو فیلم در هفته قبل، اتفاقی نبوده است و این فیلمها با ساخت بسیار خوب خود قرار بوده که انفجاری در وضعیت جدول گیشه نمایش ایجاد کنند. نوع استقبال عمومی از فیلمها در دو هفته اخیر، میتواند مبین این نکته باشد که باربی و اوپنهایمر جزو آثار بسیار موفق و استثنایی سال جاری میلادی خواهند بود.»
عمارت جنزده فیلم جدید جدول گیشه که محصول کمپانی والت دیزنی است، با افتتاحیهای ۲۴میلیوندلاری به ردیف سوم جدول قناعت کرد. اوون ویلسن معروفترین بازیگر این کمدیاکشن بچگانه است و اگر بتوان این فیلم را هم اقتباسی دانست باید گفت داستانش بر مبنای پارک تفریحی والت دیزنی به همین نام نوشته شده است.
در داستان فیلم، مادری مجرد همراه پسرش راهی عمارتی جنزده می شود که ماجراهایی برایشان به وجود میآورد. اهل فن برای عمارت جنزده که با هزینه کلان ۱۵۰میلیوندلاری تهیه شده، پیشبینی افتتاحیه ای ۳۰ تا ۳۵میلیونی میکردند.
دومین فیلم جدید جدول کاری مستقل از شرکت فیلمسازی آ ۲۴ به نام با من حرف بزن با افتتاحیهای ۱۰میلیوندلاری به ردیف ششم جدول رضایت داد. البته کمهزینه بودن فیلم و تبلیغات شفاهی و دهنبهدهن تماشاگرانی که آن را بسیار پسندیدهاند، میتواند کمک کند تا لقب فیلمی پرفروش را از آن خود کند. داستان فیلم جمعی از دوستان جوان را نشان میدهد که در مکانی که دور هم جمع شدهاند. ناگهان با این حقیقت تلخ روبهرو می شوند که یکی از آنها مورد حمله نیروهایی ماورایی قرار گرفته است.
ردیفهای چهارم و پنجم جدول متعلق به صدای آزادی و مأموریت غیرممکن ۷ با فروشهایی بالای ۱۲ و ۱۰میلیون دلار است. فروش کلی این دو فیلم اکنون به رقم های ۱۴۹ و ۱۴۰میلیون دلار رسیده است.
نظر شما