امروزه با افزایش روز افزون جمعیت و پیچیدهتر شدن روابط اجتماعی، تقریبا در هر زمینهای افراد و سازمانهای گوناگونی فعالیت میکنند. در نتیجه، در این فضای شلوغ، اگر میخواهید بیشتر شناخته شوید باید نسبت به دیگر سازمانهای مشابه خودتان متمایز شوید. در ادامه به این مقوله میپردازیم.
با این وجود، اینکه شما بودجه خود را چگونه خرج میکنید و برای تبلیغات روی چه روشهای سرمایه گذاری میکنید اهمیت بسیاری پیدا میکند. روشهای تبلیغاتی متنوع اند؛ اما شما نیاز دارید بودجه خود را به به صرفه ترین روش اختصاص دهید. دادن هدایای تبلیغاتی یکی از به صرفهترین و متداول ترین روشها در میان سازمانهای مختلف است. دادن هدیه تبلیغاتی به دلایل مختلف صرفه اقتصادی و تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.
چرا اهدای هدایای تبلیغاتی برای سازمانها و موسسات فرهنگی اهمیت دارد؟
افزایش وفاداری مشتریان موسسه فرهنگی-هنری
پیش از هر اقدام دیگری، اولین کاری که باید بکنید نگه داشتن مشتریان و مراجعان فعلی خود است. موضوع صحبت ما کسانی است که سازمان شما را از پیش میشناسند. شما ابتدا باید وفاداری انها را جلب کنید. با دادن هدیه تبلیغاتی به کسی که شما را از پیش میشناسد، باعث میشوید که سازمان شما بیش از پیش در خاطر او بماند و جایگاه سازمان شما در ذهن او پر رنگ میشود. علاوه بر این، وقتی به کسی هدیه ای میدهید، همراه با آن هدیه حس خوبی را به او منتقل میکنید. این حس خوب، باعث میشود که او به طور ناخواسته بیشتر به شما سر بزند و در برنامههای شما مشارکت فعالتری داشته باشد. همچنین این وفاداری میتواند باعث معرفی سازمان شما به دیگران شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که مشتریان وفادار چگونه باعث شناختهتر شدن سازمان شما میشوند.
انتقال پیامهای فرهنگی به طور غیر مستقیم
شما به عنوان یک موسسه فرهنگی به طور طبیعی پیامهایی برای مخاطبان خود دارید. اما نکته اینجاست که لازم نیست همه ی حرفهای خود را به طور مستقیم و در قالب کلام به دیگران بگویید! راههای دیگری هم وجود دارند! برای مثال وقتی شما به مناسبتهای مختلف به مشتریان خود هدیه میدهید به طرزی موثر آنها را متوجه اهداف فرهنگی خود میکنید و پیام خود را در ذهن آنها ماندگار میکنید.
تشویق دیگران به انجام کارهای فرهنگی
وقتی شما به کسی هدیه تبلیغاتی میدهید در حقیقت به نوعی از او بابت همکاریاش با شما قدردانی کرده اید و به او پاداش داده اید. این پاداش و احساس قدردانی سبب میشود او تشویق به انجام کارهای فرهنگی بیشتری شود. به عنوان مثال اگر شما یک موسسه خیریه دارید، هدیه دادن به افراد میتواند مشوق آنها باشد تا بیشتر به کارهای خیریه توجه کنند و حضور فعال تری داشته باشند.
ارائه تصویر بهتری از سازمان یا موسسه شما
به عنوان یک سازمان فرهنگی، شما نیاز دارید که دیگران تصور خبوبی نسبت به سازمانتان در ذهن داشته باشند. یکی از موثرترین کارهایی که در این حوزه میتوانید انجام دهید، اهدای هدایای تبلیغاتی است. یک هدیه خوب میتواند یک تصویر بسیار عالی از سازمان شما بسازد و البته که هدیهی نامناسب تاثیر عکس میگذارد.
شناخته شدن موسسه فرهنگی شما توسط کسانی که شما را نمیشناسند
مهمترین مخاطبان سازمانها و موسسات فرهنگی آدمها هستند. برای همین بیشترین توجه شما به عنوان یک سازمان فرهنگی باید نسبت به آدمها باشد. از آنجایی که شما منافع مادی و ملموسی برای افراد ندارید این مسئله حساستر هم میشود. به همین دلیل برای پیشرفت سازمان باید سرمایه گذاری گستردهای روی شناساندن خودتان به دیگران انجام دهدی. در این میان مشترین قبلی و کسانی که سازمان شما را از پیش میشناسند نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارند. چراکه افراد به سبب ذات و فطرت انسانی خود تمایل دارند به فعالیتهای فرهنگی که ارزش فرامادی دارند بپردازند و از این بابت خوشحال میشوند (هرچند این مسئله به معنای نفی نکاتی که قبلتر گفتیم نیست). سرمایه گذاری اصلی شما باید روی کسانی باشد که سازمان شما را نمیشناسند. شما نیاز به راهی دارید که به بهترین نحو باعث شود مشتریان بالقوه، شما را پیدا کنند و بشناسند تا با شما همکاری داشته باشند. دادن هدیه تبلیغاتی راهی بسیار مناسب برای شناساندن خود به دیگران است. در سایر روشها ممکن است اسم شما به گوش مخاطب برسد، اما چون آن روش اثرگذاری زیادی نداشته، در نتیجه شما با راحتی فراموش خواهید شد و در خاطر آن فرد ماندگار نخواهید شد. اما با دادن هدیهی تبلیغاتی، شما تصویری قدرتمند و ماندگار در ذهن فرد میگذارید. با دادن یک هدیه، نام شما در ذهن مشتری حک شده و مادامی که آن هدیه وجود داشته باشد، و حتی بعد از آن هدیه، نام شما در خاطر او خواهد ماند.
یکی از مزایای هدیهی تبلیغاتی به نسبت سایر روشها این است که شما با یک تیر دو نشان را میزنید. با هدیه دادن، هم باعث وفاداری مشتری فعلی یا جدیدتان میشوید و هم به واسطهی آن هدیه خود را به دیگرانی که بعدها آن هدیه را میبینند معرفی کرده اید. همان طور که قبل تر هم گفته شد، وقتی به مشتری خود هدیه تبلیغاتی میدهید، او را وفادار کرده اید. زمانی که از سوی شما به مشتری لطفی مثل هدیه برسد او خودش را در قبال شما مسوول میداند و سعی میکند برای جبران این لطف شما را به دیگران معرفی کند. بدین ترتیب با دادن هدیه تبلیغاتی هر فرد را تبدیل به مبلغ موسسه یا سازمان فرهنگی و هنری خود کرده اید. شرکت صنایع دستی اریسا با تهیهی هدایای نفیس صنایع دستی، انتخابهای بسیار مناسبی را در اختیار سازمانها و موسسات فرهنگی قرار داده تا متناسب با بودجه و نیاز خود، بهترین هدایای تبلیغاتی فرهنگی را انتخاب کنند.
همانطور که ذکر شد، شما نباید روی مشتریان مختلف خود به یک اندازه سرمایه گذاری کنید. برای برخی مشرتیان که در زمرهی مشتریان عادی شما قرار میگیرند، هدایای یادبود ارزان قیمتتر و با قیمت مناسب اریسا میتواند گزینه خوبی باشد. در صورتی که برای مشترکین ویژهی خود، باید هزینهی بیشتری کنید و هدایای تبلیغاتی و صنایع دستی گرانتر انتخاب خوبی برای هدیه تبلیغاتی است. اگر از بابت خرید هدیهی خود مطمئن نیستید، مشاوران ما در شرکت صنایع دستی اریسا آماده پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی شما در انتخاب بهترین هدیه برای موسسه فرهنگی-هنری شما هستند.
نظر شما