پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
نقد و بررسي نرم‌افزار قرآني «نورالطريق»

پنجمين نشست از سلسله نشست‌هاي نقد و بررسي نرم‌افزارهاي قرآني خبرگزاري قرآني ايران(ايکنا) با موضوع بررسي نرم‌افزار «نورالطريق» توليد شده از سوي مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، 18 مرداد برگزار مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نرم‌افزار «نورالطريق» اولین نرم‌افزار قرآنی است كه به صورت کامل همراه با ترجمه، تفسیر و صوت کامل براي نصب روی گوشي‌هاي تلفن همراه طراحي شده است.

نرم افزار نورالطریق روی سیستم عامل symbian که دارای رابط کاربرservice 60 است، قابليت نصب دارد.

نمایش متن آیات با اعراب به همراه قرائت ترتیل کامل با صدای استاد پرهیزگار، ترجمه و تفسیر فارسی آیات و امکان جست‌وجوی ترکیبی و عبارت در قرآن، ترجمه و تفسیر از قابلیت‌های نورالطریق به شمار مي‌رود. این برنامه بایستی بر روی کارت حافظه( memory card ) نصب شود و حدود MB 90 فضا اشغال می‌كند.

به دلیل مجزا بودن فایل‌های اطلاعاتی مورد نیاز برنامه، در صورت محدودیت حافظه می‌توان تنها بخشی از اطلاعات را بر روی تلفن همراه منقل كرد.

افزار نور الطریق از سوي شرکت همراه نرم‌افزار نوین با همكاري موسسه خدمات کامپیوتری نور طراحي و تهيه شده است.

نمایش متن آیات با اعراب، نمایش ترجمه آیات، نمایش تفسیر آیات، جست‌وجوی ترکیبی بر اساس کلمات در یک سوره یا کل قرآن كريم، جست‌وجوی عبارت در ترجمه یا تفسیر هر یک از سوره‌ها و قرائت آیات به صورت ترتیل از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار به شمار مي‌روند.

نشست نقد و بررسي نرم‌افزار قرآني «نورالطريق» با حضور كارشناسان نرم‌افزارهاي قرآني نظير امير حسين موذن، سيد مهدي سيف، عبدالكريم نائب‌پور و عباس حاجي تقي‌زاده ساعت 30/10 روز يك‌شنبه(18 مرداد) در سالن شوراي خبرگزاري قرآني ايران(ايکنا) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط