شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹
800 كتابخانه و بانك‌ نرم‌افزاري در سراسر كشور راه‌اندازي مي‌شوند

800 كتابخانه و بانك‌‌نرم‌افزاري از سوي مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور راه‌اندازي مي‌شوند.\

محمدعلي خواجه‌پيري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: اين مركز با طرح قراردادهاي آموزشي و پژوهشي از موسسات قرآني مردمي حمايت مي‌كند كه يكي از اين طرح‌ها ايجاد كتابخانه‌ها و بانك‌هاي نرم‌افزاري‌ است.

وي با بيان اين كه «طرح ايجاد كتابخانه و بانك‌نرم‌افزاري طرحي سه ساله است كه اكنون نيمي از زمان آن گذشته» تصريح كرد:‌ اكنون مرحله سوم ارايه محصولات فرهنگي به اين موسسات آغاز و مجموعه‌اي از كتاب‌ها و نرم‌افزارهاي قرآني نيز تهيه شده است.

وي با اشاره به اين كه موسسات مختلف با دريافت اين نرم‌افزارها، كتاب‌هاي مورد نياز خود را جست‌وجو كرده و سفارش مي‌دهند،‌ تصريح كرد: اين آثار بعد از سفارش، رايگان در اختيارشان قرار مي‌گيرند.

رييس نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در ادامه با اشاره به وضعيت ناشران اين نمايشگاه توضيح داد: خوشبختانه سال گذشته در حوزه غرفه‌بندي و عرضه كتاب براي ناشران مشكل زيادي وجود نداشت و امسال نيز همان مسايل اندك نيز با تعاملات ميان ناشران و مسوولان نمايشگاه حل شده و كمترين اختلاف نيز به وجود نيامده است.

وي با بيان اين كه «با افزايش 20 درصدي تعداد ناشران،‌800 متر نيز به بخش فروشگاه مركزي نمايشگاه افزوده شده است» خاطر نشان كرد:‌ فضايي كه امسال در اختيار ناشران قرار گرفته، بيشتر از سال‌هاي پيش است. يكي ديگر از مزيت‌هاي نمايشگاه قرآن امسال نسبت به گذشته، ايجاد سالن مطالعه است كه براي محققان ايجاد شده است.

خواجه‌پيري در اين باره توضيح داد: اين فضا در بخش پژوهش نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم براي محققان ايجاد شده تا آنها بتوانند ضمن آشنايي با كتاب ها، دقايقي ازآن ها استفاده و   مشخصات كتاب‌ها را يادداشت كنند.

رييس نمايشگاه بين‌المللي قرآن، يكي ديگر از فعاليت‌هاي جديد در اين دوره‌ از نمايشگاه را ايجاد غرفه مهدويت دانست و توضيح داد: اين غرفه شامل جلسات پرسش و پاسخ و نشست‌هاي ديني موردپسند جوانان است كه براي از ميان برداشتن مشكلات كنوني جامعه به لحاظ ادعاهاي دروغين و مسايل خرافي مهدويت، با محتواي جامع و غني، ايجاد شده است.

وي درباره نشست‌هاي نمايشگاه قرآن توضيح داد:‌ هريك از اين نشست‌ها به نوعي به كتاب مربوط اند. همچنين، مطالب عنوان شده در اين نشست‌ها بعد از اتمام نمايشگاه به صورت كتاب منتشر مي‌شوند. اكنون مطالب مطرح شده در نشست‌هاي نمايشگاه 14، 15 و 16 ويراستاري شده و به صورت كتاب در اختيار مردم قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط