یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
«احياگران» به نمايشگاه قرآن مي‌رسند

مدير مسوول موسسه نشر و تحقيقات «ذكر» با اعلام اين كه اين مركز در هفدهمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با 22 اثر ديني جديد شركت خواهد كرد، اظهار داشت:‌ كتاب «احياگران» نيز قرار است به زودي براي عرضه در اين فضاي قرآني مهيا شود._

حميدرضا سيد ناصري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع عنوان كرد: مجموعه آثار موسسه ذكر در نمايشگاه امسال با دست‌كم 20 درصد تخفيف به مخاطبان ارايه مي‌شود.

ناصري با بيان اين كه تاكنون تحويل غرفه به اين موسسه به طور قطعي مشخص نشده است چون اين نشر در زمان مقرر ثبت نام نكرده است، بيان كرد: در صورتي كه با ارايه غرفه به اين مركز موافقت نشود، مجموعه آثار خود را در «بخش متمركز نشر مكتوب» كه به عرضه آثار ناشران غير حاضر در نمايشگاه اختصاص دارد تحويل مي‌دهيم.

ناشر حوزه دين و قرآن درباره كتاب «احياگران» يادآور شد: هريك از فصول نوشتار حاضر كه پيش از اين به طور مجزا چاپ و منتشر شده بود، به يكي از بزرگان دين و انديشه كه در شمار احياگران دين و آيين اسلامي‌اند، اختصاص دارد.
 
وي با بيان اين كه اين اثر را جمعي از نويسندگان تأليف كرده‌اند، تصريح كرد: فصل نخست اين كتاب با نام «شهاب سبز» حكايتي از زندگي امام خميني(ره) است. فصل دوم «آيينه و آفتاب» نام دارد و شرحي از زندگي شهيد مطهري را بازگو مي‌كند. فصل سوم با عنوان «روزگار آفتابي» حكايت زندگي دكتر علي شريعتي، فصل بعدي با نام «چراغ لاله» زندگي اقبال لاهوري و آخرين فصل با عنوان «مرغ حق» زندگي سيدجمال‌الدين اسدآبادي را تشريح كرده است.

وي از كتاب‌ «نهج‌البلاغه» با ترجمه دكتر سيد محمدمهدي جعفري كه سال گذشته از آثار برگزيده كتاب سال شناخته شد، به عنوان يكي از آثار منتخب اين موسسه نام برد و اظهار داشت: نخستين چاپ اين اثر سال 86 منتشر شد و سال جاري اين اثر به چاپ سوم رسيد.

وي همچنين كتاب «كاوشي نو در اخلاق اسلامي» نوشته آيت‌الله حسين مظاهري را تقريري دست‌نويس از اين انديشمند اسلامي در زمينه اخلاق دانست كه در شمار ديگر كتاب‌هاي برتر موسسه ذكر در نمايشگاه قرآن عرضه مي‌شود. وي گفت: پيش از اين، كتاب حاضر در دو مجلد «مقدمات و كليات» و «شئون حكمت عملي» به زبان عربي منتشر شده بود و اكنون ترجمه فارسي اين اثر به زبان فارسي منتشر شده است.

ناصري كتاب‌هاي «داستان پيامبران در قرآن»، مجموعه دو جلدي «زندگي پيامبر اكرم(ص) در قرآن»، «يوسف پيامبر در قرآن» از تأليفات سميح عاطف‌الزين(نويسنده سنّي لبناني و قرآن‌پژوه) با ترجمه علي چراغي را از ديگر كتاب‌هاي اين مركز نشر عنوان كرد.

وي همچنين آثاري چون «آفتاب حكمت؛ هزار حكمت از رسول رحمت» اثر محمدحسين دخيل با ترجمه محسن عابدي، «آزادي در قرآن» به قلم سيد محمدعلي ايازي، «شريعت و بازفهمي دين» به قلم محمد ياسين دژاكام و كتاب «رابطه دين و آزادي» تأليف گروهي از نويسندگان را از ديگر كتاب‌هاي اين مركز براي ارايه در نمايشگاه قرآني نام برد.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از تاریخ 25 مرداد ماه تا 23 شهريور از ساعت 16 تا 24 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 در مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط