دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۸
نسخه قرآني «ريحان»، اثر برگزيده انتشارات مبلغان

مسوول غرفه انتشارات مبلغان از عرضه نسخه قرآني «ريحان» با خوشنويسي بهرام سالكي از سوي اين انتشارات در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم خبر داد و گفت:‌ قرآن ريحان در قطع رحلي يكي از آثار شاخص اين انتشارات در نمايشگاه قرآن كريم است._

مريم يمني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: قرآن ريحان، اثر هنرمند معاصر ايراني و جزء زيباترين نسخه‌هاي چاپي وحي الهي است كه در ساليان اخير تحرير شده است.

وي در ادامه افزود: اين نسخه نفيس به قلم ريحان خوشنويسي و با تذهيب‌هاي زيباي ايراني ـ اسلامي مزين شده است. بهره‌گيري از اين خط در قرآن ريحان در كنار تهذيب‌هايي با كيفيت بالا از نظر نقش و رنگ، اثري كاملا استثنايي را در برابر ديدگان ايجاد مي‌كند.

يمني با اشاره به اين كه اين نسخه يادآور تذهيب‌هاي دوران تيموري و صفوي است، تصريح كرد:‌ البته اين اثر به خوبي با آثار پيشينيان برابري مي‌كند. اين نسخه از قرآن كريم تنها نمونه چاپي قرآن به خط زيباي ريحان در جهان است. اين اثر در هشت سال خوشنويسي، تذهيب و براساس رسم‌المصحف كتابت شده است.

وي خاطرنشان كرد:‌ از ويژگي اين اثر مي‌توان به خوانا بودن كلمات و جاي‌گذاري دقيق اعراب، طراحي كتيبه‌هاي متعدد و مجلل براي سوره‌ها، ‌شمسه‌هاي متنوع وقف، ‌سه نوع فهرست با تذهيبات فاخر، ‌تزئينات صفحات استقبال، ‌دعاي افتتاح و سوره‌هاي حمد و بقره اشاره كرد.

مسوول غرفه انتشارات مبلغان توضيح داد: قرآن ريحان به صورت گلاسه در قطع دو رحلي نيز در 667 صفحه با جلد چرم تيماج همراه با جعبه نفيس به همراه بروشور زبان انگليسي و فارسي در نمايشگاه قرآن ارايه مي‌شود.

يمني درباره ديگر آثار اين موسسه در نمايشگاه اظهار داشت:‌ انتشارات مبلغان كه با هدف توسعه و ترويج كتاب‌هاي اطلاع‌رساني تخصصي و انتشار كتاب‌هاي فرهنگي، هنري، علمي و آموزشي در رشته‌هاي گوناگون تاسيس شده است، در اين نمايشگاه به ارايه نسخه‌هاي قرآن‌ و مجلدات گوناگون مفاتيح مي‌پردازد. آثاري چون منتخب مفاتيح‌الجنان، نوراليقين و كتاب «با هم قرآن بخوانيم» از ديگر كتاب‌هاي اين ناشر ديني‌اند.

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از 25 مرداد تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 (روزهاي تعطيل 14 تا 23) پذيراي علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط