پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳
عرضه نخستين ترجمه تصويري قرآن كريم

نخستين ترجمه تصويري قرآن شامل 45 تابلوي رنگ و روغن از 44 آيه حاوي مفاهيم و امثال، در قالب نرم‌‌افزار «امثال» و همچنين 313 كتاب و مقاله با موضوع وهابيت و بهاييت در نرم‌افزار «به‌ سوي حقيقت» از سوي مركز تحقيقات رايانه حوزه علميه اصفهان در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم عرضه شده است./

مجتبي خامه، متصدي غرفه مركز تحقيقات رايانه حوزه علميه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين تصاوير كاري گروهي اند كه به سفارش مركز تحقيقات رايانه حوزه علميه اصفهان انجام شده و به دليل عدم قابليت فروش آنها به صورت عمده، اين مركز تصميم دارد، آنها را در قالب نرم‌افزار ارائه كند.

وي افزود: شرح و مثل مربوط به هريك از آيات در كنار تابلوهاي مربوط به آن به صورت نوشتاري و گويا و همچنين قرائت آيات با صداي استاد شاطري، ترجمه گويا، ترجمه به صورت شعر و تفسير آنها ارايه شده است. 

خامه افزود: اين تفاسير از كتاب «تفسير نمونه» گرفته شده و اشعار مرتبط نيز برگرفته از 50 ديوان شعر از شاعران مختلف است. اين نرم‌افزار همچنين حاوي شصت دقيقه جلوه‌هاي ويژه به‌صورت انيميشن درباره موضوع آيات است.

وي از ارايه چندين نرم‌افزار كتابخانه‌اي در نمايشگاه بين‌المللي قرآن خبر داد و گفت: از ميان اين آثار مي‌توان به نرم‌افزارهاي كتابخانه‌اي ويژه پنج تن و همچنن امام رضا(ع) و امام زمان(عج) نام برد كه شامل تمامي كتاب‌هايي مي‌شود كه درباره اين بزرگواران نوشته شده اند.

متصدي غرفه مركز تحقيقات رايانه حوزه علميه اصفهان ادامه داد: همچنين نرم‌افزار‌هاي كتابخانه‌اي «به سوي حقيقت» كه شامل آثار و مقالات مرتبط با وهابيت و بهاييت با 313 عنوانند، از ديگر آثار شاخص اين مركز در نمايشگاه قرآن‌ و دربر دارنده متن كامل كتاب‌ها و مقاله‌ها و همچنين امكان فيش‌برداري از كتاب، انتخاب صفحه مورد نظر، يادداشت‌گذاري روي متون به حساب مي‌آيند. 

وي نكته قابل توجه در اين نرم‌افزار را فهرست موضوعي آن دانست و گفت: اين اثر شامل 56 هزار و 509 موضوع با قابليت جست‌وجوي ساده و پيشرفته است. 

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 23 در مصلاي امام خميني(ره) پذيراي علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط