شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶
شخصيت علمي امام علي‌(ع) بايد شناسانده شود

مولف كتاب «با علي(ع) همراه تا باغ بهشت» گفت: متاسفانه شخصيت علمي حضرت علي‌(ع) در ميان مردم ناشناخته و غريب مانده و عده‌ زيادي از شيعيان از شخصيت علمي ايشان شناخت ندارند.\

محمدحسين جعفري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ عنوان كرد:‌ مطالعه دقيق جملات و سخنان حضرت علي‌(ع)، علاوه بر تاثيرات روحاني، فشارهاي روحي و رواني افراد را كاهش مي‌دهد. همچنين پردازش علم علي(ع) خارج از مبحث شجاعت و جنگ‌هاي ايشان، عامل افزايش درك و ظرف ذهني افراد است.

وي با اشاره به اين كه مسلمانان گنج و معدني غني به نام علم بيكران اميرالمومنين علي‌(ع) را در اختيار دارند، تصريح كرد:‌ متاسفانه از اين علم و سرچشمه حكمت كمتر استخراج مي‌شود. نوشتار حاضر برگرفته از كتاب «غررالحكم و دررالكلم» حضرت علي‌(ع) است كه شامل 11 هزار كلمات كوتاه امام علي‌(ع) در موضوعات مختلف مي‌شود.

جعفري با تاكيد بر نياز علمي شديد شيعيان به بهره‌گيري از زواياي مختلف وجودي حضرت علي(ع) اظهار داشت: اگر از برخي افراد درباره آشنايي با سخنان گهربار علي(ع) سوال شود، ممكن است نتيجه خوبي به دست نيايد.

جعفري با بيان اين كه سه سال بر روي جنبه‌هاي مختلف شخصيتي امام اول شيعيان پژوهش كرده است، تصريح كرد:‌ محتواي جملات اين كتاب گواه اتصال صاحب آن به وحي و منبع لايزال خداوندي است. 

مولف كتاب «با علي(ع) همراه تا باغ بهشت» با بيان اين كه «به نيت 14 معصوم(ع)، 14 مجموعه از اين كتاب به رشته تحرير درخواهم آورد» يادآور شد: اين كتاب‌ها با مباحث مختلف نوشته مي‌شود. البته جلد اول با عنوان «رهنمودهاي امام علي(ع)» پيش از اين منتشر شده و جلد دوم از اين مجموعه نيز كتاب «با علي(ع) همراه تا باغ بهشت» است مه از كتاب غررالحكم اميرالمومنين(ع) گزينش شده است.

مولف كتاب «گلستان سوره‌ها» افزود: كتاب «با علي(ع) همراه با باغ بهشت» به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي نگاشته شده و 140 جمله مختلف ساده را در بر مي‌گيرد و حاوي مباحث اخلاقي، اعتقادي، اجتماعي و فرهنگي است.

جعفري در پايان با اشاره به اين كه اين كتاب با تخفيف ويژه در نمايشگاه قرآن كريم عرضه شده است، اظهار داشت: بهاي اصلي اين اثر 9000 ريال است كه با تخفيف 50 درصدي، به قيمت 4500 ريال نيز عرضه مي‌شود. همچنين موسسات و نهادها نيز با بهاي 3000 ريال(به تعداد زياد) مي‌توانند كتاب را خريداري كنند.

چاپ سوم كتاب «با علي(ع) همراه تا باغ بهشت» در 176 صفحه،5100 نسخه و بهاي 9000 ريال از سوي انتشارات فائز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط