شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
50 عنوان كتاب پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي براي طلاب

مسوول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي از ارايه 50 عنوان كتاب اين انتشارات ويژه طلاب در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم خبر داد.\

 «ياسين كولي‌وند» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر، عنوان كرد: ‌غرفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي حاوي گزيده‌اي از كتاب‌هاي قرآن، ‌دين‌پژوهي، اخلاق و تربيت،‌ اقتصاد و انقلاب اسلامي است.

وي با اشاره به اين كه پژوهشگاه در اين بخش آثار تخصصي طلاب، روحانيون و حوزه علميه را ارايه مي‌كند، تصريح كرد:‌ طلبه‌هايي كه در حال تحصيل يا اتمام تحصيلات خود در حوزه علميه‌اند و آشنا با كلام و دين‌پژوهي‌اند، ‌مي‌توانند از اين آثار استفاده كنند.

كولي‌وند درباره آثار پژوهشگاه در نمايشگاه قرآن توضيح داد: اكنون دانشنامه فرهنگ فاطمي، سيره نبوي و دانشنامه قرآن‌شناسي در دست انتشار است كه هنوز به نمايشگاه نرسيده، اما كتاب «دانشنامه امام علي(ع)» بزرگترين دايرة‌المعارف علوي، برگزيده كتاب سال ولايت و كتاب سال جمهوري اسلامي شده، كتاب «بازپژوهي آيات فقهي قرآن كريم، جهان‌شناسي در قرآن و مجموعه پنج جلدي معرفت قرآني» در نمايشگاه عرضه شده‌اند.

وي با اشاره به كيفيت نامناسب غرفه‌ها در بخش حوزوي توضيح داد: متاسفانه از لحاظ تهويه، اندازه غرفه‌ها و بازديدها اين بخش نامناسب است و نسبت به امكانات موجود در نمايشگاه كتاب فقدان قابل توجهي دارد.

كولي‌وند با بيان اين كه «قرآن بايد به روش‌هاي مختلف در جامعه تزريق شود» تصريح كرد: نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم موجي از فرهنگ قرآني را ميان علاقه‌مندان قرآن و مردم تزريق مي‌كند. در حقيقت نمايشگاه فرصت مناسبي براي ارايه فعاليت‌هاي مختلف قرآني به مردم است.

وي در پايان اظهار داشت: نمايشگاه قرآن در مقايسه با جشنواره‌ها و همايش‌هاي قرآني در رتبه اول اهميت قرار دارد و توانسته است در گسترش فرهنگ قرآني و جذب جوانان گام‌هاي بلندي را بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط