یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
خشوع در برابر آيات قرآن، ‌زمينه‌ساز هدايت قرآني است

مقام معظم رهبري در نخستين روز از ماه مبارك رمضان در محفل معنوي انس با قرآن در حسينه امام خميني(ره) گفتند: خشوع در برابر آيات قرآن، زمينه‌ساز هدايت قرآني است. وقتي آيات شريفه قرآن به عنوان الهام الهي بردل نازل مي‌شود، جذب و هضم دل مي‌شود و قلب و دل متناسب با آيات الهي تحول پيدا مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين مراسم كه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و جمعی از قاریان ممتاز، استادان و حافظان کلام‌الله مجید برگزار شد، آيت‌الله خامنه‌اي «با اشاره به ارتقای کیفیت تلاوت قرآن در کشور» اظهار داشتند: توجه به لحن، تجوید، نحوه اداء و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین، مقدمه‌ امر مهم دیگری یعنی انس جامعه با قرآن است.
 
ايشان خاطرنشان کردند: هنگامی که انسان با قرآن مأنوس می‌شود، سخن قرآن را در زمینه مسايل گوناگون زندگی و جامعه می‌خواهد و می‌شنود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: لحن و آهنگ خوب، قرآن را شیرین می‌کند و بر نفوذ قرآن در دل‌ها مؤثر است . قاریان به ويژه جوانان، قرآن را به نحوی تلاوت کنند که دل را به یاد خدا بیاندازد و خشوع ایجاد کند. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این که خشوع در برابر آیات قرآن، زمینه‌ساز هدایت قرآنی است، افزودند: وقتی آیات شریفه قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل می‌شود، جذب و هضم دل می‌شود و قلب و دل متناسب با آیات الهی تحول پیدا می‌کند. 

ایشان با اشاره به توصیه قرآن به وحدت و اعتصام به حبل‌الله خاطرنشان کردند: دل‌هایی که پیام مهم قرآن را درک کرده‌اند، به خاطر اغراض و مسايل شخصی وحدت عظیم ملی را برهم نمی‌زنند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پیام مهم دیگر قرآن یعنی تعیین الگوی رفتاری مومنان در مواجهه با دشمنان و دوستان اشاره و خاطر نشان کردند: بر اساس مفاهیم قرآنی، باید با دشمنان سرسخت و غیر قابل نفوذ و در نقطه مقابل، با دوستان، مهربان و نرم‌خو بود. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: اگر دل‌هایمان را ظرف پذیرنده باران رحمت الهی و هدایت قرآن قرار دهیم، پذیرش پیام‌های قرآن آسان می‌شود و منافع و اغراض شخصی، قدرت‌طلبي و ثروت‌اندوزي مانع عمل به آیات الهی نمی‌شود. 

رهبر انقلاب اسلامی آیات قرآنی را مانند آب، حیات‌بخش دانستند و افزودند: قرآن همیشه مورد نیاز و تأثیر آن هم بتدریج و در طول زمان است، ضمن آن که مفاهیم قرآنی بی‌انتهاست و با انس قرآن می‌توان ابواب جدیدی را گشود و گره‌ها را باز کرد. 

در پایان این محفل نورانی قرآن، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با رهبر انقلاب اسلامی افطار كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط