یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵
حضور فعال 7 استان در بخش امور استان‌هاي نمايشگاه قرآن

مدير امور استان‌هاي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با اعلام حضور فعال 7 استان در اين بخش اظهار داشت: اين استان‌ها آثار خود را به نمايش گذاشته‌اند و تنها به معرفي كتاب‌هاي خود مي‌پردارند.\

 حجت‌الاسلام رحيم جعفري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌، ضمن بيان اين خبر، ‌عنوان كرد:‌ استان‌هاي سيستان‌ و بلوچستان،‌ كهكيلويه و بويراحمد، گيلان، بوشهر، آذربايجان شرقي و فارس تاكنون حضور فعالي در بخش امور استان‌هاي نمايشگاه قرآن داشتند، استان اصفهان نيز تا چند روز آينده به اين بخش مي‌پيوندد.

وي درباره آثاري كه در بخش امور استان‌ها عرضه مي‌شوند، ‌تصريح كرد:‌ طرح جامع بانك اطلاعاتي قرآني كه داراي ويژگي‌هاي با ارزشي است و همچنين درخت قصص انبياء(ع) از مهمترين آثاري هستند كه در اين بخش ارايه مي‌شوند. درخت قصص انبياء(ع) تنه درختي‌ است كه در قالب اثري تجسمي توسط يكي از هنرمندان باذوق استان گيلان طراحي شده است.

حجت‌الاسلام جعفري با بيان اين كه اين طرح، تاريخ انبياء(ع) را از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) در قالب كنده‌كاري بر روي درخت تشريح مي‌كند، اعلام كرد: ارايه آثار خوشنويسي قرآني شهيد سنگي از استان آذربايجان شرقي از ديگر آثار با ارزشي است كه در دو رشته خوشنويسي نستعليق و ثلث به همراه‌ تابلوهاي ارزنده در نمايشگاه در معرض نمايش قرار دارد.

مدير بخش امور استان‌هاي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يادآور شد: بخش امور استان‌ها، براي اولين بار در اين دوره از نمايشگاه‌ قرآن ايجاد شده است و به عنوان مرحله‌ آزموني در بررسي آثار استان‌ها در سطح ملي و بين‌المللي قرار دارد تا استان‌ها بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي و براي سال‌هاي آينده با كيفيت بهتري حضور يابند.

وي در پايان اظهار داشت: بسياري از استان‌هايي كه در اين بخش حضور نيافتند با مشاهده استقبال از بخش امور استان‌ها،‌ ترغيب شدند تا در سال‌هاي آينده در اين محفل قرآني شركت كنند. 

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 23 در مصلاي امام خميني(ره) پذيراي علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط