شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
غني‌سازي رويكرد فرهنگي و تربيتي در كتاب‌هاي درسي

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: غني‌سازي، رويكرد فرهنگي و تربيتي در كتاب‌هاي درسي است و در تاليف آثار به بخش خصوصي نيز توجه ويژه‌اي مي‌شود.\

حجت‌الاسلام بهرام محمديان در گفت‌و‌گو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: اكنون دو رشته جديد نظام آموزشي با عنوان مكاترونيك و دريانوردي تعريف شده‌اند.

وي افرود: سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي هميشه در توليد كتاب‌ها، خود را موظف و ملزم به رعايت استانداردها مي‌داند. يكي از اين طرح‌ها «ارتقاي آموزش قرآن» است كه در مدارس ابتدايي اكنون ايجاد و نتايج مثبت آن در مدارس ديده شده است.

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اين كه طرح آموزش قرآن در مدارس بسيار زياد اثرگذار بوده است، اظهار داشت: با ادامه اين طرح، نهضت قرآن‌آموزان در آموزش و پرورش به حد مطلوب مي‌رسد و كتاب‌هاي فني و حرفه‌اي به صورت چند تاليفي در برخي از استان‌ها اجرا مي‌شوند.

محمديان همچنين درباره رونمايي از كتاب‌هاي درسي جديدالتاليف در دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي گفت: چهارمين جشنواره رونمايي كتاب‌هاي درسي امسال با تفاوت‌هايي برگزار شد از جمله اين كه علاوه بر 40 عنوان كتاب جديدالتاليف در حوزه آموزش فني و حرفه‌اي، 10 عنوان كتاب عمومي و نظري و 20 عنوان نرم‌افزار آموزشي نيز توليد شده است.

وي با تاكيد بر رويكرد چند تاليفي در نظام آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: 137 عنوان مولف در امر چند تاليفي در حوزه كتاب‌هاي فني و حرفه‌اي همكاري كرده‌اند و اميدواريم در سال آينده نيز روش چندتاليفي، عامل برداشتن گام‌هاي موثرتر در آموزش و پرورش شود.

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي توضيح داد: مولفان در عرصه مطبوعات و قلم تلاش ويژه‌اي براي رعايت تمامي جوانب به خرج داده‌اند تا مشكلاتي نظير قضاوت عجولانه‌اي كه درباره نماد خليج فارس در كتاب‌ فارسي سال اول، ايجاد نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط