چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
«زنده بيدار» منتشر شد

نمايشنامه «زنده بيدار» نوشته امير مسعود رادي از سوي انتشارات افراز روانه بازار كتاب شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رادي درباره اين نمايشنامه گفت: نمايشنامه زنده بيدار (حي‌بن يقظان) تحت تاثير داستاني به همين نام از «شيخ‌الرئيس بوعلي سينا» نوشته شده است.

به گفته وي، اين نمايشنامه شامل سه اپيزود «آفرينش»، «تولدي ديگر» و «زندگي ادامه دارد» است كه با حضور يك شخصيت به هم وصل مي‌شوند. در نگارش و ديالوگ‌نويسي اپيزود نخست به منابع يونان باستان توجه شده است. اپيزود دوم با توجه به تئاتر مدرن، معنا و مفهوم آن و اپیزود آخر هم به سبك ايده‌آليسم نوشته شده است. 

رادي افزود: در اپيزود «آفرينش» پيدايش كائنات و زمين توسط چهار انسان از نژاد سفيد، زرد، سياه و سرخ  مطرح مي‌شود. در اپيزود دوم، هويت ياد از ياد رفته و در اپيزود پاياني زندگي را با حضور چهار زن كرد، گيلكي، جنوبي و تركمن در چهار نقطه ايران بررسي شده. اين چهار نژاد در پايان اپيزود سوم وارد سرزمين ايران مي‌شوند. 

به گفته وي، در اين نمايشنامه به ريشه‌هاي اصيل ايراني، سازهاي مختلف، ناخودآگاه جمعي و بحث فلسفه وجودي انسان پرداخته شده است.

نمايشنامه «زنده بيدار» نوشته امير مسعود رادي در شمارگان 1000 نسخه و با قيمت 2000  از سوي انتشارات افراز روانه بازار كتابفروشي‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها