جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کتاب «ام اعلا» در شازند رونمایی و معرفی شد

مرکزی– آیین رونمایی و معرفی کتاب «ام علا» تالیف سمیه خردمند در کتابخانه عمومی شهید سیاوش امیری شهرستان شازند برگزار و آماده حضور در بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، نویسنده کتاب «ام علا» در آیین رونمایی و معرفی کتاب گفت: «ام علاء» روایت زندگی ام‌الشهداء فخرالسادات طباطبایی؛ مادر چهار شهید، همسر شهید و خواهر شهیدی است که از سختی‌های مختلف زندگی به سعادت رسیده است.

سمیه خردمند افزود: پدر و مادر او در جوانی از تبریز به نجف اشرف به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در نجف به دنیا می‌آید و در سن ۱۳ سالگی با آیت‌الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج ۱۸ فرزند بود. فخرالسادات و سید حسن در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم‌امیرالمؤمنین (ع) زندگی‌شان را با عشق آغاز می‌کنند و حاصل این زندگی می‌شود ۱۸ فرزند؛ ۹ پسر و ۹ دختر.

کتاب «ام اعلا» در شازند رونمایی و معرفی شد

خردمند خاطرنشان کرد: «ام علاء» زنی به‌شدت صبور، مؤمن، با اخلاق و متواضع بود که در طول زندگیش همیشه به اقوام رسیدگی و از آن‌ها دلجویی می‌کرد.

وی گفت: در بین خویشاوندان برای هر کس مشکلی پیش می‌آمد، «ام علاء» اولین نفر بود که برای حل مشکلش قدم بر می‌داشت.

کتاب «ام اعلا» در شازند رونمایی و معرفی شد

نویسنده کتاب «ام علا» بیان کرد: در دوران نخست‌وزیری حسن البکر پسرش عزّالدین و برادرش عمادالدین که هر دو از شاگردان نخبه آیت‌الله صدر بودند، دستگیر و روانه زندان شدند. حسن‌البکر که از خود اختیاری نداشت با نظر صدام اعدام این دو روحانی بزرگوار را صادر کرد و این برای اولین‌بار بود که در نجف خون روحانیت ریخته می‌شد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «ام اعلا» با عنوان مادرانه تالیف سمیه خردمند با جلد شومیز و قطع رقعی در ۲۷۲ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و پس از رونمایی روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها