یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
رونمایی از کتاب «نبرد ۲۱» و سردیس «شهید رضا پناهی» در کرج

البرز - مراسم رونمایی از کتاب نبرد ۲۱ و سردیس «شهید رضا پناهی» با حضور داوود امیریان از نویسندگان مطرح حوزه ادبیات پایداری در مجتمع کانون کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، نشست نقد و بررسی رمان «دوستان خداحافظی نمی‌کنند»، از آثار داوود امیریان، نویسنده مشهور حوزه ادبیات پایداری و صاحب قریب ۴۵ اثر در بخش های کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب رمان و فیلمنامه برگزار شد.

یکی از بخش‌های ویژه این نشست، رونمایی از کتاب «نبرد ۲۱»، مجموعه خاطرات «اسماعیل نمک شناس»، از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز بود.

این نویسنده در تشریح چگونگی خلق این اثر گفت: سال‌ها به فکر نوشتن خاطرات خودم از دوران جنگ بودم و دوست داشتم رشادت‌هایی را که در آن دوران اتفاق افتاده به نسل امروز معرفی کنم تا اینکه ایده نوشتن کتاب نبرد ۲۱ و بیان رشادت‌های لشگر ۲۱ حمزه سیدالشهدا به ذهنم رسید و مدت زیادی وقت گذاشته و سعی کردم افرادی را که در قید حیات هستند و قرار است در کتاب از آن‌ها اسم بیاورم پیدا کنم، بنابراین با این افراد ارتباط گرفته و خاطرات‌شان را مکتوب کردم.

رونمایی از کتاب «نبرد ۲۱» و سردیس «شهید رضا پناهی» در کرج

وی با اشاره به اینکه تمام صحنه‌ها و تصاویر کتاب واقعی است، گفت: سعی کردم جنگ را آنگونه که بود به نسل امروز معرفی کنم و سعی کردم در این راه تمام توانم را به کار بگیرم.

نمکشناس در بخش بعدی خطاب به کودکان و نوجوانان از رشادت‌های رزمندگان و ایثار و گذشتی که وجود داشت، گفت: همچنان در پی یافتن یکی از دوستانم که باعث نجات من شد هستم و امیدوارم به زودی این عزیز را که «رضا رستمی»، نام داشت پیدا کنم.

در بخش بعدی این نشست از «اسماعیل نمکشناس»، نویسنده و «ندا ساعی»، کارشناس هنری کانون البرز و تصویرگر طرح جلد این کتاب که از انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها