شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
ممنوعيت تدريس کتاب‌هاي کمک درسي در ساعات رسمي مدارس

معاون پژوهش و برنامه‌ريزي درسي آموزش و پرورش، الزام به خريد كتاب‌هاي كمك درسي و تدريس آن در ساعات رسمي مدارس به جاي کتاب درسي را تخلف دانست و گفت: در صورت مشاهده، با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي، حجت‌الاسلام و المسلمين بهرام محمديان عنوان كرد: متأسفانه برخي معلمان به جاي تدريس کتاب درسي، به تدريس کتاب‌هاي کمک درسي در ساعت رسمي مدارس مي‌پردازند که اين امر غير قانوني و تخلف است. 

وي با بيان اين که «كتاب‌هاي كمك درسي غير استاندارد، به جاي كمك به فرآيند آموزش موجب اخلال در اين فرآيند مي‌شود» افزود: تدريس کتاب‌هاي کمک درسي بايد در ساعات غير رسمي انجام شود. بسياري از كتاب‌هاي كمك درسي موجود در بازار جنبه تجاري دارند و غيراستانداردند و عامل رواج حافظه‌گرايي به جاي يادگيري و ركود ذهن دانش‌آموزان مي‌شوند. 

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي تصريح كرد: بازار آشفته و به‌دور از اهداف آموزشي كتاب‌هاي كمك آموزشي غيراستاندارد و نيازهاي كاذب ناشي از آزمون سراسري دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان را هرچه بيشتر به استفاده از كتاب‌هاي كمك درسي ترغيب كرده است. 

وي يادآور شد: مطالب مناسب براي دانش‌آموزان هر پايه در كتاب‌هاي درسي آورده شده است و كتاب‌هاي كمك درسي غيراستاندارد موجود در بازار، مفاهيم اضافي را به دانش‌آموزان تحميل مي‌كنند كه متناسب با سطح رشد دانش‌آموزان نيست و موجب اخلال در فرايند تربيتي و آموزشي مي‌شود. 

محمديان به اجراي طرح ساماندهي كتاب‌هاي کمک آموزشي اشاره كرد و گفت: اين طرح از سال‌هاي گذشته براي معرفي و استانداردسازي كتاب‌هاي كمك درسي آغاز شده است. با اجراي اين طرح، كتاب‌هاي كمك درسي نامناسب جمع‌آوري و كتاب‌هاي آموزشي استاندارد، حمايت و تشويق مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط