شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
نمايشگاه‌هاي كتاب استاني به جشن كتاب تبديل شده‌اند

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاداسلامي در مراسم افتتاحيه يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب استان خراسان رضوي، با اشاره به اين كه نمايشگاه‌هاي كتاب استاني به جشن كتاب تبديل شده‌اند، عنوان كرد: پرداختن به انتشار كتاب كودك و ادبيات داستاني در حوزه نشر، در اولويت كاري اين وزارتخانه است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مراسم افتتاحيه يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب خراسان رضوي كه شب گذشته(24 مهرماه) با حضور دكتر محسن پرويز، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي اكبر اشعري، مشاور رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي، عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از اهالي قلم و ناشران داخلي و خارجي در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد برگزار شد، دكتر پرويز  اظهار داشت: پرداختن به حوزه كتاب كودك و ادبيات داستاني در اولويت‏هاي كاري اين وزارتخانه قرار دارد.

وي به توسعه نگاه كلان به حوزه نشر در خارج از مرزهاي كشور اشاره كرد و افزود: بنابر تاكيد رييس جمهور در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، براي توجه داشتن به حوزه نشر خارج از كشور، برنامه‌ريزي‏هاي مدوني صورت خواهد گرفت.

سپس محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي، با تاكيد بر اين كه برپايي نمايشگاه‌هاي استاني گامي موثر براي ترويج كتابخواني است و بايد در اين زمينه به صورت مناسب اطلاع‌رساني شود، عنوان كرد: با وجود اين كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي كه وجه غالب آن انقلاب فرهنگي بود، به كتاب و كتابخواني اهميت فراواني داده شد و كارهاي زيادي در اين زمينه صورت گرفت، اما هنوز با شان كتاب در آموزه‌هاي ديني فاصله زيادي داريم.

وي با اشاره به هفت‌ هزار سال تاريخ تمدن مكتوب ايران، گفت: امروزه گرفتار زندگي ماشيني هستيم و براي اين‌که فرصت مطالعه در اين موقعيت را از دست ندهيم، خوب است از کتاب‌هاي جيبي استفاده كنيم. هرچند گفته مي‌شود در سال‌هاي گذشته سرانه مطالعه افزايش يافته است، اما هنوز با سرانه مطلوب بسيار فاصله داريم و كتاب‌هاي جيبي مي‌توانند راهي براي افزايش سرانه مطالعه در حد مقبول باشند.

استاندار خراسان رضوي تاکيد کرد: خداوند هنگامي كه مي‌خواست با انسان سخن بگويد، كتاب را نازل ‌كرد و همين نكته در شرف كتاب كافي است كه خداوند كتاب آسماني قرآن را براي ماموريت و هدايت بشر فرستاد. بنابراين بايد براي نشر و ترويج كتاب گام برداشت.

800 ناشر داخلي و خارجي كتاب‌هاي خود را در بيش از 600 غرفه در يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب خراسان رضوي به نمايش گذاشته و عرضه كرده‌اند.

يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب خراسان رضوي از 24 مهر ماه تا دوم آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه‏هاي بين‌المللي مشهد برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها