یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
تشريح برنامه‌هاي هفته كتاب آموزش و پرورش استان خوزستان

كارشناس فرهنگي هنري معاونت پرورشي و تربيت‌بدني سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان در تشريح برنامه‌هاي هفته كتاب(24 تا 30 آبان ماه) گفت: زنگ كتابخواني، برگزاري محفل شعر كتاب و مسابقات ديوارنويسي و نشريه كتاب و كتابخواني، برخي از برنامه‌هاي هفته كتاب در استان خوزستان را تشكيل مي‌دهند._

عبدالكريم درويش‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به نقش موثر كتاب در سازندگي فرهنگ، تمدن و جامعه بشري عنوان كرد: در دين اسلام اين نقش قوي‌تر و پررنگ‌تر است زيرا دين اسلام بر اساس فرمايشات خداوند در كتاب آسماني قرآن كريم شكل گرفته است.

وي با بيان اين كه «بزرگان اسلام هميشه بر اهميت كتاب و كتابخواني تاكيد داشته‌اند» تصريح كرد:‌ هفته كتاب فرصت مناسبي براي تاكيد بر نقش موثر كتاب و كتابخواني ميان دانش‌آموزان به حساب مي‌آيد و در آموزش و پرورش نيز بر اين مساله توجه زيادي شده است.

درويش نژاد درباره برنامه‌هاي هفته كتاب در استان خوزستان توضيح داد: برخي از برنامه‌هاي عام در اين هفته نظير، سخنراني صبحگاهي در هزار مدرسه در هفته كتاب، درباره نقش كتاب و كتابخواني در زندگي از سوي معلمان و مديران مدارس انجام خواهد شد.

وي تاكيد كرد: محفل شعر كتاب نيز 27 آبان ماه از ساعت 9 صبح در آرامگاه شادروان قيصر امين‌پور در شهرستان گتوند برگزار مي‌شود. اين محفل با حضور دانش‌آموزان و فرهنگيان شاعر شهرستان‌هاي شوشتر، گتوند و لالي برپا خواهد شد.

درويش‌نژاد با اشاره به اين كه محفل شعر كتاب براي اولين بار در استان خوزستان برگزار مي‌شود، يادآور شد: برگزاري اين مراسم عاملي براي گردهم‌آيي شاعران دانش‌آموزان و فرهنگيان با يكديگر است. اشعار سروده شده در اين محفل به صورت كتاب منتشر خواهد شد.

كارشناس مسوول فرهنگي هنري سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان درباره ديگر برنامه‌هاي استان خوزستان در هفته كتاب بيان داشت: برگزاري دو مسابقه نقاشي همگاني و نشريه ديواري كتاب و كتابخانه با حضور دانش‌آموزان شهرستان‌هاي انديمشك و شوش دانيال و شاوور در تاريخ 27 آبان ماه، ساعت 9 صبح در شهرستان انديمشك از جمله اين برنامه‌هاست. اين طرح به صورت پارچه‌نويسي و ديوارنويسي با محور كتاب از سوي دانش‌آموزان اجرا مي‌شود.

وي اظهار داشت: زنگ كتابخانه‌هاي آموزشگاهي استان خوزستان نيز ساعت 9 صبح 28 آبان ماه در ناحيه 4 استان خوزستان به صدا در خواهد آمد. همچنين بيش از 100 نمايشگاه كتاب از سوي ادارات آموزش و پرورش استان خوزستان در اين ايام برپا خواهد شد.

درويش‌نژاد در پايان اظهار داشت: برگزاري همايش‌هاي كتابخانه‌هاي آموزشگاهي و كلاسي در شهرستان‌هاي مختلف استان خوزستان، فراخوان مقاله و ميزگرد كتابخانه‌هاي كلاسي و برگزاري آزمون كتابداري، برخي ديگر برنامه‌هاي هفته كتاب در استان خوزستانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط