جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵
انتشار «پيام بهارستان» با انتشار سندي از آيت‌الله خوانساري

پنجمين فصلنامه پيام بهارستان به سردبيري دكتر رسول جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي با مديريت اجرايي كوروش نوروز‌مرادي از سوي اين مركز منتشر شد._

مدير روابط عمومي كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين موضوع گفت: پيام بهارستان فصلنامه‌اي پژوهشي در حوزه اسناد، مطبوعات و متون است و در اين شماره با بيش از 50 مقاله از صاحب‌نظران و پژوهشگران به معرفي گوشه‌اي از تاريخ ايران و اسناد كتابخانه مجلس مي‌پردازد.

وي موضوعات و اسنادي نظير «به ياد آخوند خراساني»، «سندي از آيت‌الله محمد تقي خوانساري»، «دو نظامنامه مدارس ايرانيان در قفقاز»، « آخرين يادداشت داور قبل از خودكشي»، «سفرنامه ناصرالدين شاه به نمارستاق مازندران»، « طرز تلفظ چند لغت در قرن نهم هجري»، «سندي مجهول در جهت اهداف معلوم» و « روايات داراب هرمزد يار و دست‌نويس كتابخانه مجلس شوراي اسلامي» را از عناوين مقالات اين شماره از فصلنامه پيام بهارستان برشمرد.

شكراللهي صاحب‌نظراني چون دكتر رسول جعفريان، علي ططري، محسن صادقي، غلامرضا امامي، سيدمهدي طالقاني، هادي هاشميان، فاطمه ترك‌چي، سعيد خودداري نائيني، ابوالفضل حسن‌آبادي، مهدي كريميان، ميرهاشم محدث و سيدصادق حسيني‌اشكوري را از نويسندگان مقالات پيام بهارستان خواند.

مصحح نسخ خطي با اشاره به اين كه اين شماره موضوع خاصي ندارد و نسبت به شماره قبلي در حجم كمتري به چاپ رسيده است، خاطرنشان كرد: مقالات اين نشريه، با بررسي برخي از اسناد كتابخانه مجلس و ديگر اسناد باقي‌مانده از دوره مشروطه، مقالاتي را براي معرفي متون آن دوره ارايه مي‌كند. اين نشريه در 1008 صفحه منتشر شده است.

مدير روابط عمومي كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به برنامه‌هاي كتابخانه مجلس همزمان با ايام ولادت امام رضا(ع) يادآور شد: اين مركز در دو بخش تفريحي و زيارتي برنامه‌هايي را براي كارمندان كتابخانه و خانواده‌هاي آنان در نظر دارد.

شكراللهي، زيارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر امام رضا(ع) را از برنامه‌هاي مذهبي اين مركز در ايام ولادت امام هشتم(ع) خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط