پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
"حماسه هويزه" با چاپ هاي جديد منتشر مي شود

نويسنده كتاب "حماسه هويزه" از روش جديدي در چاپ‌هاي جديد اين كتاب خبر داد و گفت: با شناسايي تك تك شهداي عمليات 16 دي 1359 و اطلاع‌رساني به خانواده‌هاي آن‌ها،از اين به بعد و در هر چاپ، رزمندگان منطقه خاصي كه در عمليات هويزه به شهادت رسيده‌اند، معرفي مي‌شوند._

نصرت الله محمودزاده، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اشاره به استقبال از كتاب "حماسه هويزه" اظهار داشت: با توجه به اين كه شمارگان اين كتاب تاكنون به 130 هزار نسخه رسيده است، در چاپ‌هاي جديد سعي كرده‌ايم از طريق انتقال فرهنگ دفاع مقدس با روش بومي سازي، به توسعه اين فرهنگ كمك كنيم.

وي با بيان اين كه يكي از راه‌هاي ماندگاري فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفتن از واقعه عاشوراست،‌ تصريح كرد: آنچه باعث زنده ماندن حادثه عاشورا شد پيام رساني حضرت زينب (س) به روش سينه به سينه در جامعه كفر بود. اين در حالي است كه در زمان ما، مردم نسبت به زنده نگه داشتن واقعه عاشورا در رسانه‌ها و ادبيات همت دارند.

محمودزاده ادامه داد: بر همين اساس روش جديدي را در چاپ‌هاي جديد كتاب "حماسه هويزه" اتخاذ كرده‌ايم. با شناسايي تك تك شهداي عمليات هويزه و اطلاع رساني به خانواده‌هاي آن‌ها و اضافه كردن ويژگي‌هاي شهدا به كتاب، سعي شده است تعلق خاطر خانواده‌ها، دوستان و وابستگان قلبي آن‌ها را برانگيزيم تا از اين طريق به انتقال و ماندگاري فرهنگ دفاع مقدس كمك شود.

نويسنده كتاب "حماسه هويزه" بومي سازي حماسه‌هاي دفاع مقدس را در ماندگاري فرهنگ آن موثر دانست و‌ اظهار داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طريق وابستگان شهدا، روش جديدي است تا حركت‌هاي كوچك در سطح فراگير موجب تحول در ادبيات پايداري شوند.

وي با بيان اين كه در چاپ جديد كتاب "حماسه هويزه"،‌ 12 صفحه افزوده شده و به زندگي‌نامه 5 شهيد سبزواري حماسه هويزه در 16 دي 1359 همراه با تصاويري از آن‌ها اختصاص دارد،‌ خاطرنشان كرد: 5 نفر از 160 شهيد عمليات هويزه، سبزواري بودند كه شاخص‌ترين آنها شهيد محمد فاضل از دانشجويان پيرو خط امام است. اميدواريم از اين به بعد و در هر چاپ از اين كتاب به شهداي منطقه خاصي كه در عمليات هويزه به شهادت رسيده‌اند، پرداخته شود.

چاپ سيزدهم كتاب "حماسه هويزه" در قطع رقعي و 100 صفحه، با شمارگان 5000 نسخه و بهاي 12 هزار ريال،‌ به تازگي توسط انتشارات جنات فكه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها