شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲
طرح گسترش كتاب‌خواني در مناطق محروم و عشايري

مسوول واحد تازه‌هاي كتاب چهار محال و بختياري: واحد سيار خانه كتاب اين استان سه هزار جلد كتاب به مراكز فرهنگي و اقشار مختلف ساكنان شهرستان اردل اهدا كرد.

نورالله بني‌مهدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اعلام اين خبر توضيح داد: واحد سيار خانه كتاب استان يك دستگاه ميني بوس است كه كتاب را به دست مخاطبان مناطق عشايري و محروم شهرستان‌هاي استان چهار محال و بختياري مي‌رساند. همچنين اين واحد در منطقه كارگري سد كارون چهار، در آخرين نقطه استان حضور يافت و به كتابخانه كارگاه‌هاي آن مركز و كارگران كتاب اهدا كرد.
 
وي اين طرح را دومين مرحله توزيع كتاب از سوي واحد تازه‌هاي كتاب استان عنوان كرد و يادآور شد: اين واحد در مرحله اول و در منطقه عشايري بزفت دو هزار و 500 جلد كتاب به مراكز فرهنگي و ساكنان اين شهرستان اهدا كرد. 

بني‌مهدي در معرفي برنامه‌هاي اين واحد در سال جاري گفت: علاوه بر ارسال كتاب به مناطق عشايري كه براي اولين بار در كشور اجرا مي‌شود و تا پايان سال ادامه دارد، 100 كتابخانه در آرايشگاه‌هاي استان و 10 باب نيز در دندان‌پزشكي‌ها و 20 كتابخانه در اداره‌هاي دولتي ساخته شده است. در هر كدام از اين كتابخانه‌ها بين 50 تا 400 جلد كتاب براي استفاده مراجعان قرار داده‌ايم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها