دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۳
ارسال كتاب‌هاي درخواستي به استان ها را تسريع کنید

مسوول واحد توزيع كتاب استان چهارمحال و بختياري مي‌گويد: استان‌هاي دور از پايتخت پس از انتخاب كتاب‌هاي مورد نياز خود با مشكل ارسال روبه‌رو مي‌شوند و بهتر است براي تسريع در روند اداری ارسال كتاب ها از رايانه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در طرح كلان كمك به ناشران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كتاب هاي ناشران را خريداري و بر اساس نياز استان ها براي اجراي طرح هاي ارتقاي فرهنگ كتاب‌خواني و تجهيز كتابخانه ها آن‌ها را به سراسر كشور ارسال مي‌كند. بر اساس اين طرح، كتاب هاي باقي مانده ناشران در حوزه فرهنگي و عمومي خريداري مي شود و به صورت نمونه در معرض تقاضا و سفارش مسوولان توزيع كتاب در استان ها قرار مي گيرد. 

نوراله بني مهدي، در گفت‌وگو با خبرگزاري ايبنا اظهار داشت: واحد تازه ها و توزيع كتاب استان چهارمحال و بختياري براي تقويت بنيه فرهنگي عشاير و تامين كتاب هاي 100 مركز بهداشت و 120 واحد آرايشگاهي در استان، تقاضاي 100 هزار جلد كتاب كرده است. اما روال توزيع كتاب به اين استان با كندي انجام مي گيرد به گونه اي كه با گذشت دو ماه از ارسال سفارش، كتابي به اين واحد نرسيده است.

وي ادامه داد: ارسال به موقع منابع مورد نياز وقفه اجراي طرح گسترش كتاب‌خواني را در اين استان برطرف خواهد كرد. از سوي ديگر، تغيير شيوه انتخاب آثار مورد نياز از شكل سنتي به صورت انتخاب رايانه اي موجب بهره مندي همه استان ها از كتاب هاي باارزش مي شود.

در همین حال خبرنگار "ایبنا" در پي گيري دليل وقفه ايجاد شده در ارسال كتاب ها از انبار كتاب به استان هاي كشور با مسوولان انبار توزيع گفت‌وگو كرد. آن‌ها دليل اين وقفه را تعطيلي 15 روزه انبار در ايام آغاز سال مالي (پايان خردادماه) و حجم بالاي كتاب هاي خريداري شده در اين واحد عنوان كردند. 

آنها همچنین گفتند که هفته آينده استان هاي چهارمحال و بختياري ايلام، اصفهان، گلستان و كرمانشاه سفارش هاي خود را دريافت خواهند كرد.

از سوي واحد تازه هاي كتاب چهارمحال و بختياري 100 كتابخانه در آرايشگاه‌هاي استان، 10 باب در دندانپزشكي‌ها و 20 كتابخانه در اداره‌هاي دولتي ساخته شده است. در هر كدام از اين كتابخانه‌ها بين 50 تا 400 جلد كتاب براي استفاده مراجعان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط