چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۲
نمايشگاه كتاب‌هاي مرتبط با بوعلي سينا در همدان

نمايشگاهي از كتاب‌هاي نگارش يافته درباره بوعلي سينا و جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان‌هاي استان همدان، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

"اسدالله بيات" رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همدان با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)گفت: به مناسبت تولد ابوعلي سينا، از 30 مرداد مراسم روز همدان آغاز شده كه تا اول شهريورماه ادامه دارد. به همين مناسبت  نمايشگاهي از كتاب‌هاي مرتبط با بوعلي سينا، جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان‌هاي استان همدان، پوستر، بروشور و نقشه‌ راهنماي استان در معرض نمايش قرار دارد.

وي در ادامه افزود: همچنين نمايشگاهي با عنوان مشاهير همدان در آرامگاه بوعلي سينا برپا خواهد شد و در نمايشگاه عالمان، مشاهير و نخبگان همدان، غرفه‌هاي گياهان دارويي استان و غرفه كتاب كه شامل كتاب‌هاي مرتبط با بوعلي و استان همدان است به نمايش درمي‌آيد.

شيخ الرئيس، ابو علي سينا، حسين بن عبدالله حسن بن علي بن سينا، معروف به ابن سينا، در سال 370 هجري قمري چشم به جهان گشود. از ميان تأليفات ابن سينا، "شفا در فلسفه"، "قانون"، "اشارات" و "تنبيهات" در پزشكي شهرتي جهاني دارند. كتاب "شفا" در 17 جلد در بخش‌هاي علوم، فلسفه، منطق، رياضي و الهيات نوشته شده است. وي "اقليدس" را ترجمه كرد. رساله ابن سينا دربارۀ "كاني‌ها" تا قرن سيزدهم ميلادي  مهم‌ترين مرجع علم زمين‌شناسي در اروپا بود.

ابن سينا 450 كتاب در زمينه‌هاي گوناگون نوشته كه تعداد زيادي از آن‌ها درباره پزشكي و فلسفه است و  "قانون" از مشهورترين كتاب‌هاي اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها