دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
"نگاه آسماني" بانوي شهيد جنگ كتاب شد

رضيه غُبيشي، همرزم شهيده مريم فرهانيان، زندگي‌نامه وي را در كتابي با عنوان "نگاه آسماني" نوشته است. اين اثر، در هفته دفاع‌مقدس به همت مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري منتشر خواهد شد. فرهانيان در نخستين سال‌هاي حنگ امدادگر بوده است.

رضيه غُبيشي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره چگونگي نگارش و تدوين "نگاه آسماني" اظهار داشت: زندگي‌نامه شهيده مريم فرهانيان را بر اساس مصاحبه با هادي و سميرا فرهانيان، برادر و خواهر بزرگ‌تر اين شهيده و ديده‌ها و شنيده‌‌هاي خودم تدوين كرده‌ام.

وي با اشاره به تدوين آثار متعدد درباره مريم فرهانيان افزود: من و مريم، از دوران عضويت در انجمن اسلامي كوي قدس و فعاليت‌هاي جهادي در روستاهاي جنوب كشور و جزيره مينو، با هم دوست بوديم و پس از آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران نيز با هم ارتباط داشتيم.

نويسنده كتاب "گنجينه رنج" تصريح كرد: ايثارگري، متانت و وقار مريم فرهانيان، اين بانوي مبارز را ممتاز و جايگاه وي را ارتقا داده است.

غُبيشي در پايان گفت: كتاب "نگاه آسماني" همزمان با هفته دفاع‌مقدس، به همت مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري، منتشر خواهد شد.

پيش از اين، كتاب "گنجينه رنج"، شامل خاطرات رضيه غُبيشي از نخستين روز‌هاي حمله ارتش متجاوز صدام به آبادان و مقاومت‌ مردمی در برابر اشغال خرمشهر تا بعد از پذيرش قطعنامه 598، توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان خوزستان منتشر شده است. 

مريم فرهانيان كه سال 1343 در آبادان متولد شده، در سال‌هاي آغازين جنگ تحميلي عراق عليه ايران به عنوان امدادگر در بيمارستاني در نزديكي اروندرود و سپس در بنياد شهيد اهواز فعال بوده است. وي در تاريخ 13 مرداد سال 1363 در بمباران هوايي به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها