پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۲
فضاي كتابخانه‌هاي همدان دو برابر مي‌شود

تا پايان برنامه چهارم توسعه، زيربناي كتابخانه‌هاي عمومي همدان از 17هزار به 34هزار متر مربع افزايش مي‌يابد.

فاضل عبادي، مدير كتابخانه‌هاي عمومي همدان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اعلام كرد: 55كتابخانه نهادي فعال در سطح استان همدان قرار دارد كه از اين تعداد، 40باب شهري و 15 باب در روستاها هستند. بر اساس آخرين آمار، بيش از سه درصد كتابخانه‌هاي كشور در اين استان تمركز دارند.

عبادي افزود: تاريخ احداث كتابخانه‌هاي عمومي در همدان به 40 سال پيش برمي‌گردد. از ابتداي برنامه چهارم توسعه، فضاي كتابخانه‌ها از 17 هزار متر مربع به 25 هزار متر مربع رسيده است. با شروع به كار 10 كتابخانه در حال احداث اين استان تا پايان برنامه پنج ساله، فضاي كتابخانه‌هاي عمومي به 34هزار مربع مي‌رسد.

مدير كتابخانه‌هاي عمومي همدان با ابراز خرسندي از رشد كمي و كيفي كتابخانه‌هاي استان در سال‌هاي اخير گفت: سال جاري اعتبار اختصاص يافته به كتابخانه‌هاي همدان در هر دو بخش عمراني و تعمير و تجهيز 5/2 برابر افزايش پيدا كرده است. در آخرين جلسه اين اداره با مسوولان استان، تجهيز كتابخانه‌ها به 500 هزار نسخه كتاب تازه به تصويب رسيد. اكنون 360 هزار نسخه در كتابخانه‌هاي نهادي استان وجود دارد كه با افزوده شدن كتاب‌هاي جديد، منابع مكتوب اين كتابخانه‌ها سه برابر مي‌شود.

عبادي همچنين گفت: 90درصد كتابخانه‌هاي همدان مكانيزه هستند و تا پايان سال جاري همه كتابخانه‌ها به شبكه نمايه مجهز مي‌شوند.

وي در معرفي كتابخانه‌هاي در حال احداث استان گفت: 90درصد عمليات ساخت كتابخانه مركزي در شهرستان همدان به پايان رسيده است. ساخت اين باب 20ميليارد ريال اعتبار به خود اختصاص داده  و تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد. سه كتابخانه روستايي در حاشيه شهر همدان، يك باب در تويسركان، يك باب در اسدآباد، دو كتابخانه روستايي در كبودرآهنگ و سه كتابخانه در رزن ساخته مي‌شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها