شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
داستان‌هايي واقعي از الهامات قرآني

نويسنده و پژوهشگر حوزه دين و انديشه از اتمام تاليف كتاب «يك سبد آسمان» خبر داد كه با استناد به 40 آيه از آيات قرآني، داستان‌هاي مستندي را از افرادي ذكر مي‌كند كه در دنياي معاصر با استفاده از آموزه‌ها و تكيه بر معاني اين آيات به موفقيت‌هايي دست يافته‌اند.\

حجت‌الاسلام مهدي خداميان‌آراني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره عنوان داشت: اين نوشتار مي‌كوشد با استفاده از مسايل و دغدغه‌هاي مبتلا به بشر كنوني ،آثاري از آيات قرآن را يادآور شود كه در هز زماني استعانت از آنها آرامش روحي و معنوي را درپي دارد.

وي مخاطبان اصلي اين كتاب را جوانان و افرادي خواند كه آشنايي و ارتباط كمتري با قرآن كريم و آموزه‌هاي الهي دارند و يادآور شد:‌ اين كتاب با متني روان و با استفاده از زبان فارسي داستان‌هايي مستند را از افرادي روايات مي‌كند كه از اين آيات الهام گرفتند.

نويسنده كتاب «در آغوش خدا» توجه به دغدغه‌هاي عرفاني و نگاهي جديد به فلسفه زندگي را رويكرد اصلي اين كتاب خواند و گفت: اين كتاب را با مراجعه به 85 منبع عربي به رشته تحرير در آوردم. در پايان هريك از داستان‌هاي اين نوشتار منابع و مستندات آن مطلب در پانوشت‌ها عنوان شده‌اند تا بارديگر فلسفه زندگي، روي دادها، مشكلات و برخي از پديده‌هاي دنياي كنوني را براي جوانان يادآوري كنم.

مدير موسسه انديشه سبز شيعه، تبيين فلسفه بلا، حقيقت انسان، اخلاص در عمل، زهد واقعي، فلسفه مرگ، توبه واقعي، امانت‌دار، صبر و بردبارري، احترام به والدين، شكر نعمت، حقيقت دنيا، ترس از خدا، صله رحم و ... را از جمله موضوعات كتاب «يك سبد آسمان» برشمرد كه در عناويني نظير «راه بي‌پايان تو را مي‌خواند»، «مرا سوار قطار خودت كن»، «سفر بي‌پايانم آرزوست»، «بت‌هاي دورغ را بايد شكست» و ... به رشته تحرير درآمده‌اند.

تاليف كتاب «يك سبد آسمان» به پايان رسيده و به زودي نشر وثوق اين اثر را در 240 صفحه رقعي منتشر و روانه بازار نشر خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط