یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
آشنايي والدين با توانمندي‌ها و ويژگي‌هاي طبيعي فرزندان

«روش‌هاي كمك به نوجوانان» عنوان كتابي است كه به زودي از سوي انتشارات انجمن اوليا و مربيان منتشر خواهد شد. اين كتاب راهنمايي است براي والدين تا با توانمندي‌ها و ويژگي‌هاي طبيعي فرزندانشان آشنا شوند.

علي عرباني دانا، مولف كتاب «روش‌هاي كمك به نوجوانان» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر اظهار داشت: اين نوشتار دربردارنده روش‌هاي روانشناسي تربيتي است كه والدين با مطالعه آن با رهنمودهاي لازم درباره چگونگي برخورد با رفتار و صفات طبيعي فرزندانشان، آشنا مي‌شوند.

عرباني دانا تصريح كرد: جوانان و نوجوانان داراي استعدادها و ويژگي‌هايي‌اند كه والدين از وجود آنها بي‌خبرند يا اين كه اين رفتارها از نظر والدين غيرطبيعي محسوب مي‌شوند، مانند «لج بازي» يا « وجود انرژي‌هاي افراطي در آنها براي انجام كارها» كه بروز اين رفتارها از ديدگاه روانشناسان كاملا طبيعي است. كتاب «روش‌هاي كمك به نوجوانان» با ارايه رفتارهاي ويژه نوجوان و جوانان، والدين را با توانمندي‌ها و ويژگي‌هاي طبيعي فرزنداشان آشنا مي‌كند.

وي ادامه داد: اين اثر همچنين راهكارهاي چگونگي برخورد والدين با فرزندانشان، هنگام بروز اين رفتارها را ارايه كرده است.

چاپ نخست كتاب «روش‌هاي كمك به نوجوانان» اثر علي عرباني دانا به زودي از سوي انتشارات انجمن اوليا و مربيان منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط