چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
راهكارهاي پرورش قوه خلاقيت در دانش‌آموزان

«خلاقيت» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات «تمرين» خراسان رضوي منتشر شده است. اين كتاب با ارايه تمرينات كاربردي كه ويژه دانش‌آموزان مقطع ابتدايي است، باعث پرورش قوه خلاقيت دانش‌آموزان مي‌شود.\

حميدرضا يوسفي، مولف كتاب «خلاقيت» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: كتاب «خلاقيت» ويژه دانش‌آموزان مقطع ابتدايي در راستاي تاليف كتاب «معلمان خلاق، مدارس كارآمد» با همكاري پگاه احراري، مريم توجهي، نيره نظري حسن‌آبادي و علي سعيدي به رشته تحرير درآمده است.

يوسفي ادامه داد: هدف از تاليف اين كتاب، پرورش سازه‌ها و ويژگي‌هاي خلاقيت در كودكان است تا از اين طريق بتوان با ارايه تمرينات عملي، بينش و تفكر آنان را نسبت به محيط پيرامونشان تغيير داد.

وي افزود: كتاب «خلاقيت» تمريناتي را ارايه كرده است كه دانش‌آموز با انجام اين تمرينات، به چيزي فراتر از دانش ارايه شده در كتاب‌هاي درسي مي‌انديشد و فكر خود را محدود به مطالب مندرج در كتاب‌ها نمي‌كند، بلكه ياد مي‌گيرد كه براي هر مطلبي كه در كتاب‌هاي درسي ارايه شده، به صورت خلاق و فعال بيانديشد و بدون تفكر و به سادگي از كنار آنها نگذرد.

مولف كتاب «خلاقيت» در پايان گفت: در مدارس ابتدايي، زنگي با عنوان زنگ خلاقيت وجود دارد و معلمان مدارس براي ارايه مطالب اين كتاب و انجام تمرينات مندرج در آن توسط دانش‌آموزان، 60 ساعت آموزش ديده‌اند تا بتوانند قوه خلاقيت را آن‌طور كه شايسته و مورد انتظار است، در دانش‌آموزان پرورش دهند.

چاپ دوم كتاب «خلاقيت» اثر مشترك حميدرضا يوسفي، پگاه احراري، مريم توجهي، نيره نظري حسن‌آبادي و علي سعيدي در شمارگان 1500 نسخه و 25 هزار ريال از سوي انتشارات «تمرين» خراسان رضوي به تازگي منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط