چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
رنگ بزن، ياد بگير

مجموعه شش جلدي «رنگ بزن، ياد بگير» عنوان كتابي است كه كودكان مراكز پيش‌دبستاني و دانش‌آموزان مقطع اول ابتدايي، مخاطبان آن را تشكيل مي‌دهند. اين كتاب براي يادگيري كودكان، سه شيوه شنيداري، ديداري و عمل كردن را مطرح كرده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب كه به زودي از سوي انتشارات «نيكبخت» خراسان رضوي منتشر خواهد شد، علاوه بر آشنايي مخاطب با اعداد، شماره‌ها و حروف الفبا، از طريق تصاوير و شعرهاي كودكانه، آنها را با برخي از اشياء، اَشكال و حيوانات نيز آَشنا مي‌كند.

شيوه استفاده از اين اثر به اين صورت است كه در بخش شنيداري كتاب، والدين يا مربيان مراكز پيش‌دبستاني، حروف، شماره‌ها و شعرها را با حوصله و به صورت شمرده مي‌خوانند و سپس كودكان به آنها گوش داده و در پايان، آنها را تكرار مي‌كنند. همچنين در بخش ديداري اين اثر، ديدن اَشكالِ به تصوير كشيده شده و آشنايي كودكان با مصداق، شكل و حروف و تكرار آنها باعث آشنايي كودكان با نحوه و شكل حروف خواهد شد.

مولف در نهايت در بخش عمل كردن، شرايط رنگ كردن اَشكال، كشيدن حروف و تمرين كودكان را فراهم كرده است.

شكل‌ها، رنگ‌ها و شعرهاي موجود در اين نوشتار با توجه به روان‌شناسي كودكان به گونه‌اي جذاب ارايه شده تا كودكان همزمان با مطالعه كتاب احساس خستگي نكرده و علاقه‌شان دو چندان شود.

به گفته مولف اين كتاب، آنچه كه در ارايه مطالب آن مهم است، تكرار اعداد و حروف توسط والدين و سپس كودكان است تا در طول زمان، حروف و اعداد به طور دائم در ذهن آنها باقي بماند.

چاپ دوم كتاب «رنگ بزن، ياد بگير» اثر مشترك هانيه نيكبختي، ريحانه نيكبختي در شمارگان 10000 نسخه و بهاي 6000 ريال ازسوي انتشارات «نيكبخت» خراسان رضوي به زودي منتشر و راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط