شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
پرسش و پاسخ درباره مشكلات نوجوانان در يك كتاب

چگونه مي‌توانم با نوجوان خود ارتباط دوستانه‌اي داشته باشم؟ چرا كودك من كج خلق است و با من كنار نمي‌آيد؟ و ... از جمله سوالاتي‌اند كه در كتاب «مسايل كودكان و نوجوانان و راهكارهاي آن» مطرح شده‌اند. اين كتاب به زودي از سوي نشر هدي منتشر مي‌شود.\

حسين رادمنش، مولف اين اثر، به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين كتاب با نگاهي موشكافانه به مشكلات كودكان و نوجوانان، سعي دارد برخوردهاي عاطفي و مشكل‌زا را بررسي و برطرف كند.

وي ادامه داد: بسياري از خانواد‌ه‌ها به دليل كم‌تجربه بودن، برخوردهاي نامناسبي با فرزندان نوجوان خود انجام مي‌دهد كه اين رفتار بايد اصلاح شود.

رادمنش با بيان اين كه نوجوانان در مقطع حساس زندگي خود قرار دارند، اظهار داشت: آشنايي با شيوه‌هاي رفتاري آنان، پيش‌‌بيني برخي رفتارهاي احتمالي و ... از جمله مواردي‌اند كه در مطالب اين كتاب گنجانده شده‌اند.

وي تصريح كرد: اين برخوردها نيازمند مهارت‌هاي گوناگوني است كه كسب آنها در سايه مطالعه و افزايش آگاهي امكان‌پذير است و اين اثر مي‌تواند راهنماي جامعي در اين زمينه باشد.

رادمنش همچنين از پايان نگارش كتابي با عنوان «سخنان بزرگان براي توانگري» خبر داد و عنوان كرد: اين اثر دربردارنده دو هزار جمله اثرگذار و شگرف در حوزه‌هاي مختلف از فيلسوفان و دانشمندان بزرگ جهان است.

وي افزود: كتاب حاضر موضوعات مختلفي از جمله ارتباط با خود، ارتباط با دنياي پيرامون، راه‌هاي رسيدن به آرامش، لذت بردن از زندگي و ... را در برمي‌گيرد.

به گفته نويسنده حوزه روان‌شناسي، اين اثر نيز همزمان با كتاب «مسايل كودكان و نوجوانان و راهكارهاي آن» از سوي نشر هدي پشت ويترين قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط