پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
معرفي كتاب‌هاي «نظريه انتخاب» و «مشاوره شغلي» در نشريه مشاور مدرسه

«مشاور مدرسه» عنوان فصلنامه آموزشي، تحليلي و اطلاع‌رساني دفتر انتشارات كمك آموزشي است كه شماره دوم آن، ويژه زمستان 1389 منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين شماره از فصلنامه آموزشي، تحليلي و اطلاع‌رساني «مشاور مدرسه» به معرفي كتاب‌هاي «نظريه انتخاب» و «مشاوره شغلي: رويكرد كل‌نگر» اختصاص دارد.

كتاب «نظريه انتخاب» اثر «ويليام گلاسر» مبدع واقعيت درماني با ترجمه مهرداد فيروزبخت را انتشارات رسا به چاپ رسانده است.

مولف دراين نوشتار درباره اهميت روابط خوب در محيط‌هاي انساني ازجمله رابطه زن و شوهر، والدين و فرزندان، معلم و شاگرد و مدير و كارمند سخن گفته است.

همچنين در اين كتاب اصول نظريه انتخاب به روشني توضيح داده شده و فصول كتاب به مباحثي از قبيل نيازهاي اساسي، دنياي كيفي، رفتار كلي، خلاقيت عشق و ازدواج، آموزش و تعليم و تربيت در مدارس كيفي، اجتماع كيفي و ... اختصاص يافته است.

تمام مديران ارشد، روساي آموزش و پرورش، روساي گروه‌هاي آموزشي و كادر آموزشي مدارس مانند مديران، معاونان، مشاوران و معلمان، مخاطبان كتاب «نظريه انتخاب» را تشكيل مي‌دهند.

كتاب «مشاوره شغلي: رويكرد كل‌نگر» اثر «ورنون جي.زونكر» با ترجمه دكتر علي محمد نظري، فرشاد محسن‌زاده و عليرضا بوستاني‌پور از سوي انتشارات سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني(سمت) منتشر شده است كه مولف در آن سعي مي‌كند تا با درنظر گرفتن جنبه‌هاي گوناگون زندگي در قرن حاضر، پديده شغل و شيوه‌ها و مدل‌هاي مشاوره شغلي را به مشاوران معرفي كند.

در اين كتاب تلاش شده تا مشاوران با الگوها، نظريه‌ها و روش‌هاي مشاوره شغلي آشنا شوند، روش‌هاي ارزيابي را بشناسند، مسائل فرهنگي، خانوادگي، قانوني و تحصيلي مربوط به پديده شغل را بدانند و در نهايت با روش‌هاي مختلف برنامه‌ريزي تحصيلي، دانش‌آموزان را آماده كنند تا علاوه بر انتخاب شغل مناسب، همواره براي آموختن آماده باشند، در سراسر عمر خود تلاش كنند و به دنبال كسب مهارت‌هاي مختلف بروند.

تاثير خودكارآمدي بر موفقيت افراد در زندگي، معيارهاي سلامت روان، گزارشي از نخستين همايش رسانه، اعتياد و سلامت اجتماعي، استرس شغلي و راهبردهاي افزايش خلاقيت در دانش‌آموزان، از ديگر عناويني‌اند كه در اين شماره از فصل‌نامه آموزشي، تحليلي و اطلاع‌رساني «مشاور مدرسه» به چشم‌ مي‌خورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط