شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶
آشنايي با شيوه تدريس درس تعليمات ديني و قرآن به دانش‌آموزان استثنايي

كتاب راهنماي تدريس «تعليمات ديني و قرآن» منتشر شد. اين اثر، ويژه معلمان سه پايه دوره‌ راهنمايي تحصيلي پيش‌حرفه‌اي است كه توصيه‌هايي براي دبيران درباره شيوه ارايه درس تعليمات ديني و قرآن به دانش‌آموزان استثنايي ارايه مي‌كند.\

اسماعيل برقي، مدير امور اجتماعي و اطلاع‌رساني سازمان آموزش و پرورش استثنايي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر عنوان داشت: كتاب راهنماي تدريس «تعليمات ديني و قرآن» در سه بخش اصلي با ارايه اصول و روش‌هاي تدريس درس تعليمات ديني و قرآن، زمينه را براي يادگيري هرچه بهتر و بيشتر دانش‌آموزان فراهم مي‌كند.

وي افزود: اين اثر كه به قلم ملكه حلاج دهقان، رزيتا گودرزي و فاطمه پور به رشته تحرير درآمده است، انواع روش‌هاي ياددهي ـ يادگيري، منابع ياددهي ـ يادگيري، صلاحيت‌هاي حرفه‌اي معلمان تعليمات ديني و قرآن را به مخاطب ارايه مي‌دهد.

مدير امور اجتماعي و اطلاع‌رساني سازمان آموزش و پرورش استثنايي بيان داشت: توضيح و تشريح اهداف كلي برنامه درسي تعليم و تربيت اسلامي و قرآن در دوره راهنمايي تحصيلي پيش حرفه‌اي، ساختار و ويژگي‌هاي كتاب تعليمات ديني و قرآن و دانستني‌هاي معلم، از جمله مباحثي‌اند كه بخشي از محتواي كتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

برقي در پايان گفت: اين كتاب به گونه‌اي تنظيم شده كه مخاطب در بخش‌هاي مختلف و مجزا از يكديگر با شيوه تدريس كتاب «تعليمات ديني و قرآن» سه پايه تحصيلي راهنمايي پيش‌حرفه‌اي به صورت درس به درس آشنا مي‌شود. همچنين مولفان براي آگاهي بيشتر معلمان از چرايي تدريس كتاب «تعليمات ديني و قرآن» به دانش‌آموزان استثنايي، در ابتداي اين اثر حيطه‌هاي شناختي، عاطفي و مهارتي اهداف برنامه تعليم و تربيت اسلامي و قرآن در دوره راهنمايي تحصيلي پيش‌حرفه‌اي را ارايه كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط