سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
دانش‌آموزان استثنايي ساختن «گل چيني» را مي‌آموزند

كتاب «گل چيني» از سوي انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنايي منتشر شد. اين نوشتار، هنر گل‌سازي با خمير چيني را به دانش‌آموزان استثنايي دوره متوسطه حرفه‌اي آموزش مي‌دهد.\

مدير امور اجتماعي و اطلاع‌رساني سازمان آموزش و پرورش استثنايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر عنوان كرد: هنر گل چيني كه در اين اثر به آموزش آن پرداخته شده، بيش از يك دهه است كه وارد ايران شده و علاقه‌مندان بسياري را به خود جذب كرده است. آموزش اين هنر به دانش‌آموزان، علاوه بر افزايش حس خودباوري موجب استفاده بهينه از اوقات فراغت شده، آنها را در كسب استقلال مالي ياري مي‌رساند.

اسماعيل برقي ادامه داد: ساختار كتاب «گل چيني» به گونه‌اي تدوين شده كه در پايان فعاليت‌ها، يك وسيله كاربردي ساخته مي‌شود و مربيان مي‌توانند قبل از انجام فعاليت‌ها و براي ورزيده شدن دست دانش‌آموزان، تمريناتي را براي دانش‌آموزان پيش‌بيني و اجرا كنند.

وي تصريح كرد: آموزش‌ها در اين نوشتار به روش تحليل فعاليت ارايه شده‌‌اند و مربيان براي انطباق برنامه آموزشي با سطح توانايي و استعداد دانش‌آموزان مي‌توانند گام‌ها را به اجزاي كوچك‌تري نيز تقسيم كنند.

مدير امور اجتماعي و اطلاع‌رساني سازمان آموزش و پرورش استثنايي افزود: همچنين مربيان در آموزش هر فعاليت بايد فرآيند آموزشي هر فعاليت را مورد توجه قرار دهند تا دانش‌آموزان بتوانند به طور مستقل فعاليت مورد نظر را انجام دهند و از خلاقيت و نوآوري خود در ارايه فعاليت‌هاي تكميلي استفاده كنند.

برقي در پايان گفت:‌ هدف كتاب «گل چيني» علاوه بر آشنايي مخاطب با چند شيوه جديد از ساخت گل چيني، افزايش دقت و سرعت در كار نيز است، چرا كه در شغل‌يابي، علاوه بر يادگيري فنون كار بايد سعي شود آن كار را با ظرافت و سرعت بيشتري انجام داد تا بهره‌وري كار بالاتر رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط