جمعه ۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
آموزش مهارت‌هاي زندگي در قالب يك كتاب

«مهارت‌هاي زندگي» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنايي منتشر شده است. اين اثر به عنوان راهنماي تدريس براي مربيان و بر اساس فعاليت‌هاي عملي دانش‌آموزان دوره متوسطه حرفه‌اي طراحي شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «مهارت‌هاي زندگي» با ايجاد فرصت‌هاي عملي و تجربي در قالب حل مساله، دانش‌آموزان را در موقعيت‌هاي واقعي زندگي قرار مي‌دهد و به آنان در به‌كارگيري مهارت‌هاي زندگي ياري مي‌رساند.

اين كتاب با توجه به ابعاد مختلف مهارت‌هاي زندگي، بيشتر به مهارت‌هاي روزمره مانند خانه‌داري و تدبير منزل پرداخته و به نوعي ادامه بخشي از مفاهيم دروس مهارت‌هاي اجتماعي ـ اقتصادي و حرفه‌و فن دوره راهنمايي پيش‌حرفه‌اي است.

كتاب «مهارت‌هاي زندگي» داراي سرفصل‌هاي آشپزي، تزيين منزل، حفاظت و امنيت، ايمني و بهداشت و مراقبت از گل و گياه است.

در پايان هر فصل، فعاليت‌هايي به صورت گروهي و انفرادي پيشنهاد شده كه دانش‌آموزان بايد فعاليت‌ها را به صورت عملي انجام و گزارش آن را در كلاس ارايه دهند.

به گفته مولفان اين اثر، مهارت‌هاي كسب شده از طريق مطالعه اين نوشتار، فرد را به خودكفايي نسبي رسانده، او را در ايجاد سازگاري مناسب با محيط زندگي ياري مي‌كند.

چاپ نخست كتاب «مهارت‌هاي زندگي» اثر مشترك مانيا پديدار، صديقه رضايي، مهري كريميان و نسرين معصومي از سوي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط