در سال 99، حوزه نشر با چالش های متعددی روبه رو شد که مهم ترین آن، شیوع بیماری کرونا بود. کتابفروشی ها تعطیل شدند و آن ها که با فروش مجازی آشنا نبودند، در ماه های ابتدایی ضرر هنگفتی را متحمل شدند. آن ها هم که با فروش مجازی آشنا بودند سود چندانی نکردند، چون مخاطبان کرونا زده، اولویت های دیگری غیر از کتاب داشتند. دانشگاه ها تعطیل بود و همین موضوع افت فروش را بیشتر هم می کرد. زمان برد تا کتاب تبدیل به مهم ترین سرگرمی قرنطینه و دوران بی حوصلگی کرونا شود. زمان برد تا کتابفروشی ها، با پروتکل های بهداشتی، آغاز به کار کردند. در مجموعه گزارش های پیش رو، سعی شده بخشی از فعالیت کتابفروشان در سال 99 به تصویر کشیده شود.
نظر شما