دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
۴ ناشر از استان اردبیل در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حضور چهار ناشر از استان اردبیل در نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، امیر رجبی دوشنبه در نشست با ناشران فعال استان اردبیل اظهار کرد: برخی ناشران و فعالان حوزه چاپ و نشر استان اردبیل به دلیل برخی مشکلات اقتصادی امسال موفق به ثبت نام برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران نشدهاند و برای حضور فعال در سالهای آتی برنامه ریزی می شود.

وی با قدردانی از ناشران برای فعالیت مداوم خود در عرصه تولید کتاب عنوان کرد: ناشران استان ما امروزه با وجود اینکه نشر و چاپ توجیه اقتصادی لازم را ندارد با عشق و علاقه و با انرژی برای توسعه فرهنگی گام برمی دارند و این امر ستودنی است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه چراغ فرهنگی استان با تولید کتاب و فعالیت های نشر روشن می شود، بیان کرد: وظیفه ما کمک و توجه به مشکلات فعالان این عرصه است و امسال برای معاف شدن بخش چاپ و نشر از مالیات تدابیر لازم صورت گرفته است.

رجبی از آمادگی اداره کل ارشاد اسلامی استان اردبیل برای حضور و بازدید ناشران استان اردبیل در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: انتشارات محقق اردبیلی و مکارمی به صورت مجازی و خط هشت و یاوریان به صورت حضوری برای فروش آثار خود در نمایشگاه تهران حضور می‌یابند و غرفه خط هشت پذیرای سایر ناشران و آثارشان برای فروش در غرفه خود هستند.

مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل هم افزایی و تعامل را بهترین راهکار برای حضور تعداد بیشتری از ناشران اردبیل در نمایشگاه کتاب تهران دانست و بیان کرد: امسال برنامه‌های رونمایی کتاب و سایر برنامه‌های فرهنگی با حمایت و همفکری ناشران همچون سال‌های گذشته در نمایشگاه تهران در یکی از غرفه های استان اردبیل خواهیم داشت.

این مسئول تجلیل از ناشران و کتاب فروشی‌های پیشکوست را از برنامه های ارشاد اسلامی بیان کرد و ادامه داد: خیلی از چهره‌های فرهنگی استان که جزو پدید آورندگان کتاب هستند سال‌هاست در این شهر زحمت می کشند که با تجلیل از آنان نوعی الگو سازی فرهنگی روی می‌دهد.

در ادامه این جلسه هر یک از ناشران مشکلات و برنامه های خود را جهت بهره برداری هر چه بهتر از نمایشگاه کتاب تهران مطرح کردند.

معاف از پرداخت مالیات، ایجاد تشکل یا انجمن ویژه ناشران، بازدید ادواری از انتشارات استان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و توجه به کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان و نیز توجه به خرید و فروش کتابهایی که به زبان مادری نوشته می شود از جمله خواسته‌های ناشران در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط