سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
همه بام‌های تهران را بشناسید؛ راهنمای کامل گشت‌وگذار در بلندای شهر

اگر تا کنون به این نقاط از شهر تهران سری نزده‌اید، بد نیست این بار پس از تهیه بلیط قطار یزد تهران یا سفر از هر شهر دیگر، ساعاتی را به بازدید از بام‌های تهران اختصاص دهید. همراه ما باشید تا به معرفی این مکان‌های دیدنی بپردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شهر تهران در نواحی کوهپایه‌ای واقع شده است و ازاین‌رو می‌توان آن را محصور در میان کوه‌ها دانست. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از تفریحات ساکنین پایتخت به کوه‌ها مربوط باشد. به‌عنوان مثال، تعطیلات آخر هفته را به کوهنوردی اختصاص می‌دهند یا شب‌ها را در بام‌های شهر سپری می‌کنند. حقیقتاً زیباترین مناظر پایتخت را می‌توان در بام‌های آن مشاهده کرد. اگر تا کنون به این نقاط از شهر تهران سری نزده‌اید، بد نیست این بار پس از تهیه بلیط قطار یزد تهران یا سفر از هر شهر دیگر، ساعاتی را به بازدید از بام‌های تهران اختصاص دهید. همراه ما باشید تا به معرفی این مکان‌های دیدنی بپردازیم.

معرفی زیباترین بام‌های شهر تهران

معمولاً تمام شهرها اماکنی را دارند که تحت عنوان بام شهر شناخته می‌شوند. این نقاط مرتفع، به‌دور از هیاهو و شلوغی شهر هستند و نمای زیبایی را به چشمانتان هدیه می‌کنند. اگر می‌خواهید ساعات آرامی را با منظره شهری نورانی و زیبا بگذرانید، بد نیست سری به بام‌های شهر بزنید. تعداد بام‌های پایتخت به‌سبب قرارگرفتن در کوهپایه، زیاد است. در هر نقطه از تهران که باشید، می‌توانید نزدیک‌ترین بام را انتخاب کرده و از آن بازدید نمایید. در این قسمت شما را با زیباترین بام‌های تهران آشنا می‌کنیم.

بام تهران

نخستین بامی که به آن می‌پردازیم، بام توچال است که با نام بام تهران نیز شناخته می‌شود. این ناحیه از شهر، نخستین بامی بود که در میان شهروندان معروف شد. درحال‌حاضر توچال را می‌توان یکی از بهترین، زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین اماکن تفریحی تهران دانست که برای گذراندن یک آخر هفته جذاب، پیشنهاد می‌شود.

مجموعه توچال محوطه بزرگی برای کوهنوردی و پیاده‌روی است که می‌توانید در محله ولنجک تهران به آن دسترسی داشته باشید. البته اتوبوس‌های برقی برای حمل افراد به ایستگاه‌های بالاتر وجود دارند و اگر می‌خواهید صرفاً از بام دیدن کنید، می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. پیست اسکی توچال برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی تعبیه شده و سایر امکانات تفریحی نظیر تله‌کابین، سورتمه، زیپ‌لاین، تله‌سیژ، بانجی‌جامپینگ و… در کنار کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، قرار دارند.

بام محک

محل قرارگیری این بام کمی بالاتر از بیمارستان محک، دلیل نام‌گذاری‌اش شده است. این بام در انتهای بلوار اوشان قرار گرفته و منظره زیبایی از تهران را به شما هدیه می‌کند. هوای این بام نسبت به سایر نقاط شهر خنک‌تر است و می‌توانید برای فرار از گرمای تابستان، سری به آن بزنید. همچنین آلودگی هوا نیز در این ناحیه اندکی کمتر احساس می‌شود. در بام محک، به‌راحتی به امکانات مختلف دسترسی خواهید داشت؛ البته می‌بایست با خودروی شخصی به این بام بروید. می‌توانید ساعاتی را در بام محک بگذرانید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

بام ولنجک

منطقه ولنجک تهران پر از نقاطی است که دید فوق‌العاده‌ای به شهر دارند و تصویری از اجتماع میلیون‌ها نقطه نورانی را به چشمانتان هدیه می‌کنند. بام ولنجک در پس کوچه‌های شهر واقع شده و از این رو هنوز هم دنج و خلوت است. برای آنکه به بام ولنجک برسید، می‌توانید وارد خیابان بوستان سوم شوید و تا بام زیبای ولنجک پیش بروید. فضای آرام و دنج این بام، شما را مجذوب خود خواهد کرد. تماشای تهران از این ناحیه بسیار جذاب‌تر است.

همه بام‌های تهران را بشناسید؛ راهنمای کامل گشت‌وگذار در بلندای شهر

بام نیاوران

از دیگر مناطق شمالی تهران که دید خوبی به سطح شهر دارد، منطقه نیاوران است. محله جماران در این منطقه بام زیبایی دارد که باید حتماً از آن دیدن کنید. در گذشته به‌سبب خلوت‌تر بودن محله، این بام دنج‌تر و جذاب‌تر بود. درحال‌حاضر ساخت‌وسازهای فراوانی در اطراف بام صورت گرفته که سبب شلوغی بیش از حد منطقه شده‌اند. بااین‌حال هنوز هم بام نیاوران یکی از زیباترین بام‌های تهران است که پس از تهیه بلیط قطار یزد تهران و رسیدن به پایتخت، باید از آن دیدن کنید.

بام فراز

اگر به غرب تهران نزدیک‌تر هستید، می‌توانید به بام فراز سری بزنید. این بام در کنار پارک پرواز در ناحیه سعادت‌آباد واقع شده و نمای بی‌نظیری از تهران را نمایش می‌دهد. برای بازدید از این بام زیبا باید به پارک پرواز بروید. می توانید از امکانات مختلف پارک و بام مثل آلاچیق‌ها، شهربازی، فلای‌لند و … نیز بهره‌مند شوید. جاذبه‌هایی نظیر برج میلاد تهران، بوستان گفتگو، پارک ژوراسیک و بوستان نهج‌البلاغه نیز به این بام نسبتاً نزدیک هستند.

بام قائم

یکی از زیباترین بام‌های شهر تهران، بام قائم در محله قائم است. این ناحیه از شهر، خلوت و آرام است و می‌توانید ساعت‌ها به استراحت و رفع خستگی در آن بپردازید. آرامش این بام را بی‌شک در هیچ نقطه دیگری از شهر پیدا نخواهید کرد. پارک دنج و زیبایی در این منطقه وجود دارد که محیط مناسبی برای استراحت بر روی صندلی‌ها و تماشای تهران زیباست. البته در ظهرهای تابستان ممکن است گرما و آفتاب آزاردهنده باشد؛ اما شب‌های تهران از این زاویه فوق‌العاده دیدنی است.

همه بام‌های تهران را بشناسید؛ راهنمای کامل گشت‌وگذار در بلندای شهر

بام آرژانتین

کمتر کسی می‌داند که بام زیبایی در منطقه آرژانتین قرار دارد و می‌توان از آن بازدید کرد. در خیابان الوند، منطقه آرژانتین، بام متفاوت و جذابی وجود دارد که نسبت به سایر بام‌ها، کم‌ارتفاع‌تر است. منظره زیبایی از شهر و خیابان‌های آن را می‌توانید از بام آرژانتین تماشا کنید. کافیست یک بار به این بام بروید تا برای همیشه به مقصد محبوبتان در تهران تبدیل شود. البته امکانات خاصی در این بام وجود ندارد و تنها یک نقطه دنج برای تماشای شهر محسوب می‌شود.

صفر تا صد سفر به پایتخت را به فلای تودی بسپارید

جالب است بدانید علاوه‌بر آن‌چه که در این مقاله معرفی کردیم، بام‌های دیگری نیز در شهر تهران وجود دارند. بام بوعلی، محلاتی و بوکان نمونه‌های دیگری از بام‌های تهران هستند. اگر می‌خواهید به پایتخت سفر کرده و از جاذبه‌های دیدنی آن دیدن کنید، خوب است با پلتفرم فلای تودی آشنا شوید. این پلتفرم از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و به ارائه خدمات گردشگری مشغول است. درحال‌حاضر، می‌توانید بلیط قطار یزد تهران را با کمترین هزینه از فلای تودی تهیه کنید و یا بلیط هواپیمای مد نظر را از این پلتفرم خریداری کنید. علاوه‌بر آن، خدمات دیگری مثل رزرو هتل، اخذ ویزای توریستی و رزرو تور مسافرتی نیز از طریق همین سایت ارائه می‌شوند. همین‌حالا سری به سایت فلای تودی بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها