پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
«وازیگاه»؛ منبعی برای تمام بازی‌های سنتی و آئینی در ایران

در این کتاب تمام بازی‌های سنتی ایرانی در تمام مناطق و روستاهای کشور با سبک‌های قومیتی خاص خود معرفی می‌شوند. وازیگاه می‌تواند یک منبع کامل و قابل ارجاع برای دانشجویان و پژوهشگران و مخاطبان نمایش و آیین‌های ایرانی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «وازیگاه»، یک مجموعه ۵ جلدی با معرفی بازی‌های، بومی، آئینی و نمایشی در ایران است. این کتاب به همت انتشارات آرون و به تألیف گروه نویسندگان با سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی در سال ۱۳۹۱ چاپ شد.

نام وازی در این کتاب به معنای بازی و گاه هم به معنای محل بازی است. در این کتاب تمام بازی‌های سنتی ایرانی در تمام مناطق و روستاهای کشور با سبک‌های قومیتی خاص خود معرفی می‌شوند.

وازیگاه می‌تواند یک منبع کامل و قابل ارجاع برای دانشجویان و پژوهشگران و مخاطبان نمایش و آیین‌های ایرانی باشد. برای گردآوری این کتاب یک گروه ۴۰ نفره به تمام ایران سفر کردند و همه بازی‌های ایرانی را در هر شهر و روستا با سند قومی و بومی ثبت کردند.

به طور مثال بازی هفت سنگ، یک بازی با قدمت ۴۰ ساله است که در قومیت‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی بازی می‌شود.
همچنین این کتاب برای درمانگران نمایشی که در بازی‌های گروهی و با رویکرد هنر درمانی قصد معالجه مراجعان خود را دارند، می‌تواند مرجعی بسیار کامل در معرفی بازی‌های سنتی ایرانی باشد.

این کتاب در انتشارات آرون در ۵ جلد هر کتاب ۷۵۰ الی ۸۰۰ صفحه و به قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

گفتنی است انتشارات آرون در سالن ناشران عمومی، راهروی ۳ میزبان بازدید کنندگان است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها