یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کتاب ۲ جلدی تاریخ هنر برای فیلمسازان

همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب دو جلدی «تاریخ هنر برای فیلمسازان» نوشته گیلیان مک ایور است و مجید کیانیان از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، کتاب دو جلدی «تاریخ هنر برای فیلمسازان» از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است. این کتاب نوشته گیلیان مک ایور است و مجید کیانیان آن را ترجمه کرده است.

کتاب «تاریخ هنر برای فیلمسازان» راهنمایی الهام‌بخش در چگونگی استفاده فیلم‌سازان از تصاویر تاریخ هنر در اجرای جزئیات دوره‌های تاریخی و آموزش ترکیب‌بندی، نظریه رنگ و نور و نظایر آن در اختیار قرار می‌دهد.

کتاب در گام نخست به لحظات کلیدی در توسعه نقاشی غربی می‌پردازد، اینکه چگونه این موارد به بخشی از فرهنگ بصری غرب که سینما از آن نشأت می‌گیرد، تبدیل شده‌اند و در ادامه به اینکه چگونه نقاشی‌ها می‌توانند نماینده ژانرهای مختلف مانند وحشت، خشونت، واقع‌گرایی و فانتزی باشند، پرداخته و شیوه ارتباط تصاویر در این نقاشی‌ها با سینما، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کتاب «تاریخ هنر برای فیلمسازان» با داشتن تصاویر تمام رنگی خیره کننده، راهنمای عملی را در اختیار فیلمسازان نوظهور قرار می دهد که چگونه تصاویر هنر می توانند به توسعه درک آنها از زبان بصری فیلم کمک کنند. مجموعه ای از تمرینات عملی در متن این کتاب گنجانده شده است که خواننده کتاب می تواند آن‌ها را به تنهایی یا در تیم های کوچک انجام دهد.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها