شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
ساریه دشت آزادگان به نمایشگاه کتاب تهران رسید

خوزستان-معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حضور روستای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

مهرانگیز بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه روستای ساریه از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در بخش جنبی نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که به موجب آن، روستای ساریه به عنوان روستای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شد، در غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

بحیرایی با اشاره به برنامه‌های متنوع غرفه ساریه در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: رونمایی از دو کتاب مرجان ظریفی نویسنده کودک و نوجوان خوزستانی، اجرای قصه نمایش «همسفر آفتاب» با هدف آشنایی اماکن مختلف استان خوزستان و معرفی عروسک‌های بومی منطقه با اجرای مریم فهیم پور برگزار می‌شود.

وی گفت: «کتاب‌ها در دنیای سفالگری» با اجرای مرضیه عویدی، برگزاری «نشست شعر مقاومت خوزستان» با رویکرد فلسطین با حضور شاعر برجسته کشوری مرتضی آل کثیر، کارگاه کتابخوانی و مسابقه کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های این روستا در نمایشگاه کتاب تهران است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توضیح اینکه باید آیین‌ها و سنت‌های بومی هر منطقه به عنوان میراث مانگار حفظ شود، تصریح کرد: روایت قصه قهوه و آداب پذیرایی از آن برای معرفی ظرفیت گردشگری استان خوزستان به مخاطبان و همنوایی با موسیقی بومی و محلی منطقه، از جمله طرح‌های اجرایی در ایام نمایشگاه کتاب است.

بحیرایی برپایی نمایشگاه کتاب آثار نویسندگان خوزستانی و به ویژه دشت آزادگان را از دیگر برنامه‌های غرفه دوستدار کتاب ساریه دانست و افزود: نمایش آثار صنایع دستی دشت آزادگان و نشست نقد و بررسی ادبیات عرب نیز از دیگر عناوین اجرایی روستای دوستدار کتاب ساریه در نمایشگاه کتاب تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها