جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
شبکه دو بیش از ۳ برنامه تلویزیونی با محوریت کتاب دارد

رئیس شبکه دو تصریح کرد: شبکه دو، شبکه خانواده است و تلاش کرده ایم که مصرف فرهنگی مخاطب روز به روز بهتر و کارآمد تر شود.

حامد بامروت‌نژاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رابطه با فعالیت شبکه دو در ارتباط با کتاب گفت: سعی کردیم از مجری‌ها و چهره‌های شاخص شبکه، مثل محمدرضا شهبازی، المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و… پیشنهاداتی در حوزه مطالعات کتاب گرفته شود، البته این فعالیت جدا از برنامه «باغ کتاب» است. همچنین طی ده روز نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران علاوه بر برنامه‌های زنده‌ای که داشتیم، به صورت کامل نیز برای هر مناسبت، ویدئو ضبط کردیم تا در در فرصتی مناسب به انتشار آن بپردازیم.

وی تصریح کرد: شبکه دو، شبکه خانواده است و تلاش کرده‌ایم تا مصرف فرهنگی مخاطب روز به روز بهتر و کارآمدتر شود. صبحانه ایرانی از جمله برنامه‌هایی است که به خوبی به تبیین ابعاد فرهنگی می‌پردازد. به عنوان مثال هر هفته در میز کودک و نوجوان، زهرا محسنی فرد به معرفی کتاب می‌پردازد، همچنین محمدمهدی طباخیان در بخش کارشناسی هر مبحث را با محوریت یک عنوان کتاب می‌گذراند.

او در ادامه گفت: به صورت کلی سعی کرده‌ایم برنامه‌های تولیدی متعددمان را مبتنی بر کتاب پیش ببریم. درگذشته «بسته پیشنهادی» را داشتیم و هم‌اکنون با «مجله بوم» به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌پردازیم.

مدیر شبکه دو در پایان پیشنهاد داد: مجموعه کتاب «کاشوب» از نشر اطراف با موضوع «روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم» با محوریت امام حسین و عزاداری محرم، کتابی خواندنی در این حوزه است. کتاب «دست نیافتنی» از نشر گلگشت نیز اثر فاخری است که به زندگی‌نامه علیرضا حیدری کشتی‌گیر ایرانی می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها