شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
همه کتاب‌های من در نمایشگاه وجود دارند

مرتضی احمر؛ نویسنده ادبیات پایداری در گفت‌وگو با ایبنا گفت: همه کتاب‌های من در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ وجود دارند.

مرتضی احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در سال ۱۳۹۸ اولین کتابم با عنوان «نفرپنجم» را به چاپ رسانده است، کتابی که توسط انتشارات شهید کاظمی و با موضوع انجمن حجتیه و مبارزات انقلابی می‌پردازد.

وی افزود: دومین کتاب رمانی است با عنوان «خاک پای قدم‌هایت» و کتاب سوم خاطرات موضوعی است با عنوان «آخرین رفاقت» که درباره شهید کریمی است. کتاب بعدی با عنوان «یادگار» کتابی مستند داستانی از خاندان یادگاری و «متولد زندان‌» که یک رمان امنیتی است. آخرین کتاب چاپ شده از بنده هم با عنوان «خوش به حال میرزا» است که توسط انتشارات حماسه یاران چاپ شده و درباره زندگی شهید ابوالفضل صفایی است.


احمر با اشاره به موضوع کتاب گفت: این شهید از احرار انقلاب و مانند شهید ضرغام است که پیش از انقلاب زندگی متفاوتی داشته، اما در نقطه‌ای متوجه می‌شود مسیر اشتباهی می‌رود و تصمیم به برگشت می‌گیرد، البته که این بازگشت علت‌های مختلفی مادر و توسل به امام زمان داشته است.


وی درباره عنوان کتاب گفت‌: «خوش به حال میرزا» عبارتی است که شهید زین‌الدین برای این شهید به کار می‌برده است. این شهید در بخش تدارکات همراه شهید زین‌الدین بوده و بسیار شجاع بوده است. موضوع اصلی کتاب، درباره نوجوانی در زمان حال است که پدر نوجوان به دلیل مسئولیتی از فرزند دور می‌شود، بنابراین برای فرزند بحرانی به وجود می‌آید و از خانواده دور می‌شود. خانواده این نوجوان را به روانشناس می‌برند و از قضا این روانشناس از همرزمان شهید بوده است. اینگونه زندگی شهید با زندگی نوجوان گره می‌خورد.


احمر درباره چگونگی نوشتن این کتاب گفت: مصاحبه‌های مربوط به این کتاب پیش‌تر توسط انتشارات حماسه یاران گرفته شده بود، به همین علت نوشتن این کتاب حدود ۶ ماه طول کشید. نکته جالب توجه برای این کتاب، رونمایی از آن در زندان قم در سال گذشته بوده و خود شهید نیز قبل از تغییر، مدتی در زندان بوده است و تا جایی که اطلاع دارم، اولین کتابی است که در زندان رونمایی شده است.


وی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال «بخوانیم و بسازیم» و تاثیر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در ایجاد امید و انگیزه در جامعه گفت: رسالت نویسندگان افزایش امید در جامعه است و در کتاب‌هایی که بنده تالیف کرده‌ام این امید وجود دارد، مانند کتاب «خوش به حال میرزا» که درباره شخصی است که از سقوط به سمت صعود قدم برمی‌دارد و امید زنده می‌شود.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت) ۱۴۰۳ (در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها