شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
نمایشگاه کتاب ارزشمندترین رویداد فرهنگی کشور است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت علم و کتاب در تمام شئون نظام اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران، ارزشمندترین رویداد فرهنگی کشور است که موجب اعتلای نظام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) امیر سرتیپ کیومرث حیدری، شنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب تهران ضمن قدردانی از دست‌اندکاران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برگزاری این رویداد گفت: دستاوردهای ارزشمند تولید کتاب موجب سربلندی و افتخار نظام اسلامی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تفاهمنامه همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز کتابخانه‌های این نیرو در سراسر کشور گفت: تقریباً ۹۰ درصد مفاد این تفاهمنامه اجرایی شد که نشان از عزم دو طرف برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سهمیه کاغذ برای آثار تولیدی نیروی زمینی، هم همکاری خوبی انجام شده است، افزود: امیدوارم این همکاری‌ها تداوم داشته باشد و گسترش پیدا کند.

امیر حیدری با اشاره به اهمیت موضوع کتابداری در نزاجا گفت: آموزش کتابداری و گسترش کتابخانه‌ها، جدی در دستور کار قرار دارد و به‌دنبال علمی و تخصصی شدن کتابداری در نزاجا حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات نزاجا در زمینه چاپ و نشر کتاب افرود: کتاب‌های خوبی در نیرو تولید شده که برخی از آن‌ها پُرمخاطب هستند و فروش خوبی دارند.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب با سه غرفه حاضر شد، افزود: استقبال خوبی به‌ویژه از سوی جوانان از آثار تولیدی نزاجا در نمایشگاه کتاب شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یکی از کارهای نهضت‌گونه همکارانش را تجهیز کتابخانه‌های پادگان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: آثار موجود در پادگان‌ها به حوزه تخصصی مورد نیاز نیروها و حوزه عمومی با رویکرد توسعه فرهنگ کتابخوانی تقسیم می‌شوند.

امیر حیدری افزود: سال گذشته ۱۵۰ هزار جلد کتاب در پادگان‌های سراسر کشور توزیع شد.

آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری‌های بیشتر با نزاجا

احمدوند نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد مثبت نزاجا در امور فرهنگی به‌ویژه کتاب، گفت: همکاری خوبی با نزاجا در زمینه تولید کتاب داریم و نگاه خوب حاکم بر این نیرو در زمینه توسعه کتابخوانی موجب می‌شود که نیروهای کادر و وظیفه انس بیشتری با کتاب داشته باشند و از آخرین کتاب‌های منتشر شده بهره‌مند شوند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با نزاجا به منظور توسعه کتابخوانی، گفت: کتابشناسی و کتابداری دوره‌های تخصصی علمی دارد و حاضر هستیم در این زمینه دوره‌های آموزشی مشترک، دوره‌های آموزشی شعر و داستان و محافل شب شعر برای کارکنان و سربازان نزاجا برگزار کنیم.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها