سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
«ياسا» و تاثيرات آن در ايران بررسي مي‌شود

«ياسا و تاثيرات آن، فصلي از تاريخ حقوق در ايران» عنوان نشستي است كه فردا (چهارشنبه 11 آبان) به همت پژوهشگاه تاريخ اسلام در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود.-

فاطمه رحمانيان، كارشناس علمي گروه تاريخ و همكاري‌هاي ميان‌رشته‌اي پژوهشگاه تاريخ اسلام، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: ياسا، مجموعه قوانين مغول است كه پس از حمله چنگيز به ايران، وارد كشورمان شد.

وي افزود: اين مجموعه قوانين كه بدويت، مهم‌ترين ويژگي آنها بود، پس از حمله چنگيز به ايران، بخشي از قوانين كشورمان را تشكيل داد. در پي اين تاثيرگذاري، مناسبات حقوقي ايران دچار مشكل شد، اما عواقب آن تنها به حوزه حقوق منحصر نماند و حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي را نيز دستخوش تغيير كرد.

رحمانيان ادامه داد: محمدعلي موحد، حقوقدان به همراه داريوش رحمانيان، عضو هيات علمي گروه تاريخ دانشگاه تهران در نشست فردا به بررسي تبعات مختلف ورود اين مجموعه قوانين به ايران مي‌پردازند.

به گفته وي، تاكنون كتاب‌هاي «در هواي حق و عدالت» با موضوع فلسفه حقوق و «خواب آشفته نفت» با موضوع تاريخ معاصر از موحد منتشر شده‌اند. همچنين از جمله آثار رحمانيان مي‌توان به كتاب‌هاي «چالش جمهوري و سلطنت در ايران» و «علت‌شناسي انحطاط ايرانيان» اشاره كرد.

نشست «ياسا و تاثيرات آن، فصلي از تاريخ حقوق در ايران» فردا چهارشنبه 11 آبان، ساعت 17 در سراي اهل قلم به نشاني خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه‌نصير، شماره 2 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط