پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
عرضه ۳۰۰ عنوان کتاب نشر «خط هشت» در نمایشگاه تهران/ کیفیت کتب تولید اردبیل پایین است

اردبیل - مدیر انتشارات خط هشت در اردبیل گفت: نشر خط هشت با هدف معرفی آثار نویسندگان استان با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد.

علیرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: نشر خط هشت از سال ۹۳ کار خود را با هدف چاپ و نشر آثار حوزه دفاع مقدس آغاز کرد و تاکنون ۳۶۰ عنوان کتاب به بازار عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نویسندگان از سایر بخش ها از جمله فلسفی و اجتماعی نیز از این نشر استقبال کرده اند، عنوان کرد: نشر خط هشت تقریباً از ابتدای تاسیس در نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران با وجود مسائل مالی شرکت می کند ولی آشنایی با کتب ناشران دیگر، ارتباطی که بین مخاطب و ناشر روی می دهد و کسب انرژی و انگیزه ای که این فضا می بخشد، ارزش و جایگاه بالایی برای ما دارد.

مدیر نشر خط هشت در پاسخ به این سوال که نمایشگاه چه تاثیری در معرفی و برندسازی پدیدآورندگان دارد، بیان کرد: نمایشگاه کتاب یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که سبب معرفی یک اثر و ناشر می شود و نیز ناشران کتاب با دنیایی از نحوه طراحی، صفحه آرایی و روش های فروش آشنا می کند.

حسن زاده از کیفیت پایین کتب تولیدی در سطح استان اردبیل اظهار تاسف کرد و افزود: به دلیل هزینه های سنگین در طراحی جلد و چاپ و عدم حمایت از سوی یک ارگان نمی توان کتابی قابل رقابت با کتاب های عرضه شده در نمایشگاه کتاب تهران تولید کرد.

به عقیده وی، برخی از ناشران استان اردبیل مسئله پایین بودن کیفیت را رد می کنند در حالی که اگر یکبار در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابند به عینه این کم و کاستی ها را خواهند دید و برای رفع آن حداکثر تلاش خود را می کنند.

حسن زاده اضافه کرد: نشر خط هشت افتخار دارد کتاب های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان را چاپ کند ولی مبلغی که می دهند چنان ناچیز است که دست ما برای بالا بردن کیفیت آثار بسته می ماند.

این ناشر، اتحاد و همکاری بین ناشران و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از راه‌های حضور بیشتر ناشران در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد و ادامه داد: نشر خط هشت از ۱۸ اردیبهشت ماه در غرفه ۹ متری پذیرای علاقه مندان و نویسندگان و سایر ناشران استان در محل نمایشگاه کتاب تهران است و برنامه های نشست با نویسندگان همه روزه برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن امضای کتاب برای کتاب «هنوز مرا نشناخته ای» نوشته ساسان ناطق و دو کتاب با عنوان «۵ فرمان انگیزشی» و «حضور» اثر هوشنگ عزتی در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

حسن زاده با بیان اینکه خط هشت برای فروش مجازی نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد، در خصوص تاثیر فروش مجازی در فروش کتاب عنوان کرد: این روش با وجود اینکه همه مخاطبان علاقه مند به کتاب را در یکجا جمع می کند و همه از وجود نمایشگاه بهر مند می شوند ولی لذت ورق زدن کتاب و مشاهده فیزیکی و گشت‌وگذار در فضای فرهنگی نمایشگاه ارزش و طعم بیشتری دارد و ارتباط حاصله با مخاطب برای معرفی کتاب میزان فروش حضوری را بالا می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط