پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۳
پرداختن به تاريخ، لازمه جامعه جوان ايراني است

پرداختن به تاريخ و تمدن ايران و اسلام با توجه به جوان بودن جامعه اهميت ويژه‌اي دارد.

علي‌اصغر فيضي‌خواه، مديرعامل موسسه انتشارات مدرسه برهان، ناشر برگزيده دومين جايزه كميته فرهنگ و تمدن اسلام و ايران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب افزود: پيش‌زمينه و زيرساخت برخي از بزرگداشت‌ها دلايل مختلفي دارد، يكي از اين دلايل، توجه به مناسبت‌هاي تاريخي و ديگري بررسي چالشي موضوع است.

وي ادامه داد: خوشبختانه فعاليت كميته تاريخ و تمدن اسلام و ايران در جهت اعتلا بخشيدن به فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي است و اميدواريم ادامه داشته باشد.

فيضي‌خواه با اشاره به جوان بودن جامعه ايراني اظهار داشت: اين جوانان بايد از گذشته خود اطلاع داشته باشند، زيرا اگر پيشينه كشور براي آن‌ها تببين و تشريح شود، با نشاط و قدرت و اعتماد به نفس بيش‌تري زندگي مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: اين اطلاعات را بايد به صورت مرتب به جوانان ارائه كرد تا فرهنگ‌سازي ايجاد شود.

مديرعامل موسسه انتشارات مدرسه برهان درباره اقدامات اخير مسوولان در اين زمينه اظهار اميدواري كرد: خوشبختانه در سال‌هاي اخير اين موضوع توسط كميته تمدن فرهنگ و تمدن اسلام و ايران پي‌گيري مي‌شود و چون جامعه ما به سمت مسايل و هويت تاريخي گرايش يافته است، كارها نيز با سرعت خوبي پيش مي‌رود.

فيضي‌خواه همچنين درباره ديد منفعل برخي از مسوولان به تاريخ گفت: اين موضوع زمينه‌ساز مصادره مفاخر ايراني توسط كشورهاي ديگر است، پس براي جلوگيري از اين موضوع بايد خودمان به فرهنگمان بپردازيم.

وي خاطر نشان كرد: هويت و تاريخ سرمايه كشور است و بايد به آن توجه كرد، اين موضوع باعث مي‌شود جامعه با آگاهي بيش‌تري به سوي‌ آينده گام بردارد.

بر اساس اين گزارش، انتشارات مدرسه برهان در سال 1368 فعاليت خود را در زمينه انتشار كتاب‌هاي كمك آموزشي آغاز كرده و تاکنون ٣٦ عنوان از کتاب‌هاى آن در مراکز و موسسات علمى موفق به احراز مقام‌هاى گوناگون از قبيل کتاب برگزيده سال و مقام اول شده است. 

گفتني است: مراسم دومين جايزه فرهنگ و تمدن اسلام و ايران، عصر روز گذشته در سراي اهل قلم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط