دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۱
حمله جديد هاليوود به خاورميانه

اكران جهاني فيلم "بادبادك باز" اثر نويسنده افغاني "خالد حسيني"، در حالي در آستانه سال نو ميلادي آغاز خواهد شد، كه پيش از اين نيز سينماي هاليوود با نمايش دو فيلم "پرسپولیس" و "300"، كه هر دو با اقتباس از دو رمان بي‌محتوا و بي‌كيفيت در مدت زمان كوتاه و هزينه بالا تهيه و توليد شده بودند، براي حمله فرهنگي به خاورميانه گام برداشته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا)، اين اقدامات به دفعات خشم مردم ايران را در داخل و خارج از كشور به همراه داشته است. اما نكته قابل توجه اين است كه ساخت اين گونه آثار نشانه عدم دانش کافی فیلمسازان هالیود نیست، بلکه ضعف سیاستمداران ایالات متحده آمریکا را براي رسيدن به اهداف جنگ طلبانه و پليد خود، بار ديگر به مردم جهان يادآوري مي‌كند.

اكران فيلم "بادبادك باز" اثر نويسنده افغاني "خالد حسيني" در آستانه سال نو ميلادي و آغاز كريسمس و همچنين حمله جديد هاليوود به خاورميانه با بهره‌گيري از زبان تصوير  ،بهانه‌اي شد تا بار ديگر به اقدامات ناجوانمردانه دولت مردان آمريكا كه به نظر مي‌رسد قصد دارند سياست‌هاي جنگ‌طلبانه خود را از طريق ابزار سينما به مردم جهان تحميل كنند، بپردازيم.

چندي پيش بود كه جمعي از دولت مردان بی‌هویت و جنگ طلب آمریکا به اقدامی بی‌سابقه بر ضد تمدن و فرهنگ ایرانیان دست زدند. بدون شک غرض‌ورزی‌های سیاسی مهم‌ترین عامل ساخت چنین فیلم موهنی بر ضد ملت و تمدن ایران بوده است.

در واقع از چندي پيش تهيه و توليد آثار سينمايي يراي انعكاس تصاويري نادرست و مخدوش از چهره ايران و مسلمانان در دستور كار سينماگران هاليوود قرار گرفته است. فيلم هايي كه به نسبت ديگر آثاري كه در غرب تهيه مي‌شوند، در مدت زمان كوتاهي ساخته مي‌شوند و علاوه بر آن، در فستيوال‌هاي بزرگ به نمايش درمي‌آيند و از همه مهم‌تر، جوايز مختلفي را نيز به بهانه هاي مختلف دريافت مي كنند.

هرچند كاملا مشهود است كه اهداكنندگان جوايز و لوح‌هاي تقدير همه و همه از يك سياست پيروي مي‌كنند و آن سياست چيزي نيست، جز گسترش تهاجم فرهنگي آمريكا عليه فرهنگ مقدس ديني و تاريخ غني كشورمان، ايران.

نكته قابل توجه اين است كه، اين دو فيلم با اقتباس از دو رمان تهيه و توليد شده‌اند كه در زمان انتشار در بازار نشر كشور آمريكا با عدم استقبال مخاطبان مواجه بوده‌اند و شايد به همين منظور هم سياست‌مداران اين كشور تصميم گرفتند با هزينه‌اي بالا و استفاده از زبان تصوير، اين آثار بي محتوا را براي مخاطبان به اصطلاح جذاب و ديدني كنند.

ساخت فیلم مضحک "300" که بخشی از آن از تاریخ هرودوت گرفته شده ، نشانه عدم دانش کافی فیلم سازان هالیود نیست، بلکه نشانه ضعف سیاست‌مدران ایالات متحده آمریکا ست. زیرا آنها به این نتیجه رسیده‌اند كه مهم‌ترین روش ضربه زدن به ایرانیان، همانا خدشه‌دار کردن تاریخ تمدن و فرهنگ کشورشان در جهان است تا با زشت نشان دادن هویت ایراني، بر سیاست‌های استعماری خود بر ضد ایران دلیلي موجه ارائه دهند.

نشان دادن خشایارشاه و سربازان ایرانی به عنوان پادشاه و ملتی فاسد با چهره‌های اهریمنی و وحشی، فقط و فقط نشان از غرض‌ورزی‌های سیاسی دارد و بخشي از جنگ تمدن‌هاست . 

هرودوت با اینکه مورخ بزرگ یونانی است، ولی در جهان به عنوان پدر دروغ نیز مشهور است. مرجع قراردادن کتاب وی و اضافه كردن هزاران دروغ ساختگی دیگر از خود فیلمساز، نشان از عزم دولت آمریکا برای تغییر چهره تمدن ایران و مسلمانان در جهان است. 

هر کودکی که کم‌ترین دانش و آگاهی از تاریخ داشته باشد، می‌داند که اگر به جای یک میلیون نفر ارتش شاهنشاهی خشایار شاه چهارپایان را جایگزین سربازان دلیر و دلاور ایران زمین می‌کردند، به راحتی این یک میلیون چهارپا می توانستند ارتش 300 نفری یونان را  زیر دست و پای خودشان محو و نابود سازند، چه برسد به سربازان ایرانی که در دلاوری و جنگجویی سرآمد تاریخ بوده‌ و هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط