سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳
راه‌اندازی 8 ایستگاه‌ مطالعه در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای طرح راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در این استان خبر داد.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، عطاالله رستگار اظهار کرد: طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در سطح ملی در حال اجراست و در استان کردستان نیز هشت ایستگاه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش ۱۵ عنوان در سه هزار نسخه کتاب است و افراد می‌توانند با توجه به نیازشان از کتاب‌های این قفسه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: ایستگاه‌های مطالعه بر اساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پرازحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها نصب می‌شوند تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.

رستگار افزود: تاکنون زمینه‌سازی برای استقرار سه ایستگاه مطالعه در استانداری کردستان، بانک صادرات شعبه مرکزی و پایانه مسافربری شهر سنندج انجام شده است.

وی درباره نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه‌های مطالعه ماهانه توسط کار‌شناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی شارژ خواهند شد که بر این اساس، هر ایستگاه سالانه دارای ۳۶ هزار نسخه گردش کتاب خواهد بود.

رستگار در پایان گفت: ساماندهی اوقات فراغت مردم با جلب توجه آن‌ها به مطالعه از مهم‌ترین اهداف اجرای این برنامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط