دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
تصويب۳۰ کتاب در طرح طنز حوزه هنری براي انتشار

داوود امیریان، نویسنده کتاب کودک و نوجوان و مسوول طرح طنز دفتر طنز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از تصویب شدن ۳۰کتاب در طرح طنز این مرکز خبر داد.-

امیریان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: حوزه طنز کودک و نوجوان از حوزه‌هایی است که در آن کتاب‌های خوب در سال‌های اخیر بسیار محدود بوده‌اند. براساس این طرح به نویسندگان گفته می‌شود که روی سوژه‌های خود کار کنند و آن‌ها را برای بررسی به شورا تحویل دهند. پس از تایید آثار، این نویسندگان روی کتاب‌ خود تا مرحله نهایی کار می‌کنند و در صورت تایید هر عنوان کتاب می‌تواند به چاپ پنجم در یک سال هم برسد.

نویسنده کتاب «گردان قاطرچی‌ها» افزود: تاکنون در راستای این طرح، نزدیک به ۵۰ اثر به حوزه هنری تحویل داده شده است. از میان این ۵۰ اثر هم‌اکنون ۳۰ اثر به تصویب کارشناسان رسیده و قرار است تا نمایشگاه کتاب منتشر شوند.

امیریان اظهار کرد: هم‌اکنون رویکردی جدید نیز برای این طرح به تصویب رسیده است. طبق این تصمیمات ما به نویسندگان، سوژه و موضوعاتی ارایه می‌دهیم تا روی این موضوع‌ها کار کنند. درباره قالب‌ها نیز از نویسندگان خواستیم تا لطیفه‌های کودکانه را در قالب داستان‌های کوتاه آماده‌سازی کنند؛ به طور مثال کتاب‌هایی با ۳۰ داستان کوتاه یک صفحه‌ای آماده می‌شود که با تصویرگری آن‌ها هر کتاب به ۶۰ صفحه می‌رسد.

نویسنده کتاب «آخرین گلوله صیاد» افزود: تاکنون نویسندگان مطرحی همچون فرهاد حسن‌زاده، طاهره ایبد، حمید داوود‌آبادی، جعفر توزنده‌جانی، نرگس آبیار، کاظم اخوان و اکبر صحرایی کتاب‌های خود را تحویل داده‌اند.

وی گفت: کتاب‌های تصویب شده این حوزه برای نمایشگاه کتاب آماده‌ خواهند شد.

داوود امیریان، متولد ۱۳۴۹ در کرمان است. از وی تاکنون بیش از 26 عنوان کتاب منتشر کرده است. یکی از جدیدترین آثار او با نام «گردان قاطرچی‌ها» به عنوان دومین کتاب برگزیده مخاطبان، به تازگی جایزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از آن خود  کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط